Helg, heliga helg

Helgerna är så viktiga nu, när jag och Klas inte kan ses någonting under veckorna. Då gäller det att passa på att göra helgerna mysiga. Han kom hem lite tidigare i fredags och då gjorde vi smarr-våfflor med löjrom, hackad rödlök och gräddfil. De var så goda att vi käkade de som blev över till frukost följande dag. Vi kikade lite på Lasermannen, adaptionen av Gellert Tamas bok. Jättebra! Vi har sett halva, resten tar vi nästa fredag tror jag. Lördag avnjöts i Louise och Marcus sällskap på Hansson's och sedan åt vi kräftor och annat gott på kvällen. Krille var också med.
Söndag var det underbart väder och vi åkte till Karlsviksbadet med Thomas och Tessi. Helt underbart där! Det bästa var att de hade två ....hur ska jag beskriva dem... "uppblåsbara kullar" som vi kunde studsa på. Vi blev som barn på nytt, hur kul som helst! Tyvärr lyckades jag göra illa mig lite bakom ryggen..... det är farligt att tro att man är femton och vigulant igen....

Igår åkte jag till Kronogård med lärarkollegiet. Vi har konfererat, ätit gott, badat bastu och simmat i sjön. Nya arbetskompisarna verkar toppen, det känns kul! Nu sitter jag hemma och planerar lite..... mycket jobb nu.....  på måndag kommer eleverna. Och snart är det helg igen...eller snart och snart...men...det är ju i alla fall tisdag! ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att Lasermannen var bra! :) Har hört bra saker om den.
Och härligt att det gick bra och ni hade roligt i Kronogård! Själv hade jag det superkul i Köping, ska blogga om det snart. ;)

Postat av: Jenny

Re Malin: Vad kul att du hade det fint i Köping! Du måste sätta in lite roliga bilder därifrån i bloggen :)

2006-08-17 @ 06:42:59
URL: http://jennywvw.webblogg.se
Postat av: Maria Andersson

Oj, vad mysigt ni har det jämt! :) Lycka till nu med ditt jobb. Du kommer bli en toppenlärare! Kramis

2006-08-19 @ 16:08:34
URL: http://murjack.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback