Helgen

Klas kom hem ganska sent på fredagkväll och då hade jag gjort en mysmiddag åt oss med avokado - och räktartar till förrätt och sedan åt vi kräftor och annat mums. Finns det nåt godare än sommarmat, som kräftor och surströmming??? Han har haft en bra vecka nere i Stockholm och hunnit bekanta sig med sina kursare. Om ett år är han kapten. Det kommer att gå fort! Vi har mest varit i Bredåker helaste helgen. Snickrat och laserat och trixat med ritningar. Mamma och pappa ska bygga ut sitt hus med en vinterträdgård och altan, nåt liknande. Vi får se vad det blir :)

Vi spelade Boccia alla syskon med respektive och då ville även katterna vara med på ett hörn...ha ha...det adderade lite mer spänning till spelet, skulle bollen få ligga kvar eller skulle någon katt rulla den längre eller närmare "lillen"? Vi hade med oss vår kattflicka till Bredis och hon var överlycklig över att få hänga med de andra katterna och jaga flugor och fjärilar i trädgården. Sötunge!

I morse....vid fyratiden...suck....zzzzzzzzzz..... åkte Klas till Sthlm igen. Jag hade svårt att somna om, så jag är blocko-trött nu. Ska nog lägga mig och vila. Jag har jobbat idag, planerat undervisning. Om en vecka börjar jag mitt nya jobb på Sandenskolan. Det ska bli väldigt roliggt. Därför planerar jag, jag tycker att eleverna förtjänar väl förberedda lektioner och planeringar. Vad mer? Jo, jag ser friidrott som en tok nu. Det är den roligaste idrotten att kika på, tycker jag. Hoppas nu att vi får en hel klase med guld!

Nu snarka en stund.....får se om jag orkar gå och träna... *känner ett anfall av latmask komma krypande*

Kommentarer
Postat av: Erika

vad kul att du fått jobb!! Grattis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback