Dr House får se sig brädad av handbollen

Jag som hade sett fram emot en stunds tevetittande i sällskap av Dr Gregory House med kollegor. I stället visas direktsänd handboll på fyran. Jag är inte någon handbollsälskare, så jag får helt enkelt bita i det sura betygssättningsäpplet och fortsätta med mitt rättningsarbete. Betygen skall vara inne senast fredag och vi tillämpar numera sådana moderniteter som en betygsdatabas i stället för forna tiders disketter. Jag tycker att det är positivt att den utvecklingen går framåt och det försök vi gjorde nu i höst med att skriva in underlaget för utvecklingssamtalen via Internet har övertygat mig om att teknikens under i många fall är av godo :)

Gårdagen andades också betygsättning, morgondagen likaså. I övrigt har jag veckohandlat, haft lektioner som vanligt...ja, detta blir verkligen en jobbvecka. Ingen social samvaro, bara jobb. I morgon fyller Tessi år, på luciadagen. Vi ska till Hildursborg för att titta på luciatåget och sedan blir det lussekatt och pepparkaka för hela slanten.

Jag önskar att jag hade något spännande att berätta, får nog snart fabulera lite och krydda min tillvaro lite. Snart jullov, det blir härligt. Speciellt när Klas är ledig samtidigt. Väldigt längesedan vi hade mer än tre dagar tillsammans. Nå jo, tillbaka till pappershögarna i vardagsrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback