Finally!

Nu är betygen satta! Känns mycket bra att jag är färdig med det. Satt kvar på jobbet till halv sju för att knappa in det sista. Hade ganska många elever att betygsätta, det tog sin tid. För övrigt är det ett under att jag lever efter alla vurpor jag varit snubblande ( i ordets rätta bemärkelse)  att göra på den lilla gångvägen mellan bilen och hemmets trygga vrå. Den snorhala isen har klätt på sig ett lager snö och jag har haft full sjå att inte dratta på ändan.

Nu sitter jag och lyssnar på lite musik och funderar på om jag kanske skulle ta reda på lite disk. Men nä, det blir nog en lång och varm dusch i stället. Disken kan vänta, jag måste ändå städa undan lite innan helgen. Jag kraschade i soffan med en tallrik pasta med hemgjord pastasås. Kastade ner lite av varje i stekpannan och fräste ihop en god sås. Det är det mest avancerade jag lagat på hela veckan. Har inte haft någon som helst motivation att laga mat. Nu när Klasse kock kommer hem blir det andra bullar :) Mysiga middagar.....mmmmm, I like.

När man suttit fast i rättningsträsket i en vecka har man inte så mycket att berätta.... Har inte kommit iväg till doktorn med hostan och halsen ännu. Ja, jag vet Louise, fy på mig! ;)

Igår knallade vi iväg till Hildursborg och tittade på luciatåget. Det var stämningsfullt. Sedan blev det pepparkaka och lussebulle i klassrummet med vår klass. Fröken lyckades till och med trolla fram ett kassettband med julmusik!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jaaa verkligen fyyy på dig ;)

Vad mysigt med lucia firande. Här har firandet endast bestått av att kika lite på sthlms lucia på nyhetsmorgon.

Krya på dig, kramkram

2006-12-14 @ 22:05:01
Postat av: Malin

Skönt att höra att det är snö därhemma i alla fall! Här i Umeå har vi bara gräs och asfalt och möööörker. :( Det var t.o.m för varmt för mig att ha vantar på mig när jag gick hem idag. Men nu ska jag hem till Bredis om bara några dagar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback