Kattsand

En av de bästa sakerna med att komma hem från semestern var att få hämta våra älskade bebisar. Igår handlade jag lite grejsimojs till dem: ny kattsand, ny mat och en leksak. Skulle egentligen bara köpa en leksak eftersom att jag skulle vilja aktivera dem lite mer. Numera är mina bäsar innekatter och rör sig inte lika mycket som tidigare. Försäljaren på Hund och Zoo är dock riktigt skicklig och när han frågade vad jag ger katterna för mat och vilken kattsand jag använder var jag ju tvungen att medge att jag inte var riktigt nöjd. Han lyckades sälja på mig svindyr mat, men kattsanden fick jag på köpet, så nu ska här testas! Min kompis Louise använder bara den här sanden och hon rekommenderar den varmt, så det känns kul att jag äntligen kommit mig för att bära hem den. Den dyra kattleksaken som skulle vara så bra och rolig verkar dock inte falla mina lurviga vänner i smaken. Synd för matte, som pröjsat dyra pengar för den när hon hade kunnat nå bättre framgång genom att knyckla ihop en papperstuss och hänga upp den i dörrkarmen......

Uppdatering: Sanden funkar bra på många sätt, den är både lätt att rengöra och den förhindrar dålig lukt. Det enda jag inte är nöjd med är att den skräpar ner mycket mer än vår förra sand. Badrummet är en sandstrand numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback