DNA-regga alla!

Ögnade igenom Aftonbladet och läser att de fått DNA-analysen från kvinnoöverfallen i Umeå som skett den senaste tiden. Det är samma jävel som huserar, den så kallade "Hagamannen"! Hoppas alla som läser detta går in och kikar på fantombilden. Någon  borde ju känna igen honom? Tänk om det bara funnits ett DNA-register.... då hade han suttit i finkan nu och ingen mer kvinna hade behövt råka ut för en våldtäkt eller ett mordförsök. Nu gnäller säkert någon om att  "Men vi kan ju inte låta staten vara storebror och ha en kontroll över oss". Jag säger att det kan de visst få! Om så bara en  våldtäkt eller ett mord kan hindras genom att man griper gärningsmannen tidigare, så är det värt det. Vi som inte begår brott har knappast något emot att de tar ett litet salivprov och reggar oss om målet är ett tryggare samhälle. Om de vill får de gärna veta vilken tandkräm jag använder också, vad jag har för skostorlek och var jag handlar min köttfärs, varsågoda. Nemas problemas! Känner någon igen honom, tipsa polisen!
                                                     
           Aset

Kommentarer
Postat av: k

hmm. Ser ut som Wayne rooney. Den engelske fotbollsspelaren vet du.. Skulle ju vara otroligt om de va han..... :-)

2006-01-28 @ 12:34:19
Postat av: Allan

Att ta dna prov på alla människor , att vilken tandkräm du har o sko storlek e ju löjliga att lägga in som försvarar att jag har inget imot tvångs dna vid födsel.
Risker med dna register.
Vem vet vart vi är om 300 år ? kankse man tycker att alla människor som bär på en gen som inte gillas tex sjukdommar ska inte få ha barn osv.

Så tycker jag iaf.

2006-02-16 @ 17:34:10
Postat av: Jenny

Allan: Jag tror att du missade poängen med mitt inlägg, att det skulle kunna spara liv och förhindra brott. Jag menar för den sakens skull inte att vi skulle gå till överdrift när det gäller registrering av medborgare och jag är inte på något sätt omedveten om riskerna som detta medför. Faktum kvarstår dock att vi skulle vinna mer på att upprätta ett sådant register än vad vi skulle förlora i integritet.

2006-02-21 @ 20:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback