Motivation

Eftersom att jag ska jobba fram till i höst och fått en anställning inom kommunen ringde jag dit och hörde vad jag skulle komma att tjäna. Man vill ju liksom VETA. Jag önskar nästan att jag inte frågat och jag vågar absolut inte gå ut in public med vad man tjänar när man arbetar åt kommunen i hemtjänsten. Skamligt lite! Jag känner mig verkligen otroligt motiverad nu till att skriva klart mina uppsatser, så jag åtminstone kan byta förvaltning. Trots att jag inte är FÄRDIG lärare, tjänar jag så många tusenlappar mer i månaden om jag jobbar åt kommunen men inom en annan förvaltning..... Snacka om att det värderas lågt att ta hand om gamla och sjuka, snacka om att det gör mig IRRITERAD!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback