Fyra veckors frihet!

Nu ska jag bara njuta, göra saker jag vill, sånt jag inte hunnit med, vara med vänner och Klas, göra roliga saker.....SEMESTER! Känns helt underbart. Underbarast av underbart är att allt ligger framför mig. Jag inser att det kommer att gå undan, men just nu har jag fyra lediga veckor framför mig.

Dagen har varit toppen, trots att det var rejält stressigt och stormigt på jobbet. Man måste våga ta konflikter ibland, när det handlar om människors liv och välmående. Då måste man tala för den som kanske inte längre orkar tala för sig själv. Ibland är det obekvämt att sticka ut hakan, men det hör till arbetet med människor. Klockan tolv gick jag på semester och jag och Klas mötte upp Louise och Marcus för att luncha på Ming. Sen blev det fikamys på Hansson's och en sväng på Åhléns där jag hittade lite småprylar.

Något roligt som hände idag var att jag fick en jättefin vinst på posten som jag ska ge till Klas när han fyller år (om två veckor) ! Jag vågar dock inte berätta vad, i händelse av att han läser detta. Du brukar ju vara rätt bra på att läsa min blogg, sötgrodan min. Får återkomma till exakt VAD han fick efter att han förärats med gåvan.

Därefter bar det av till Bredis. Jag älskar att åka bil med Klas, eftersom att vi alltid läser högt för varandra. Det har blivit som en grej vi gör, att läsa när vi ska åka iväg någonstan. Just nu läser vi ungdomsböcker eftersom jag ska arbeta med ungdomar i höst; "Låt Isbjörnarna dansa" av Ulf Stark. Vi var rätt många i Bredåker och det bjöds på palt. Sötalva var med .......sicken söt sockerråtta! Ida och Björn åker snart hem med bebis till Malmö, tråkigt att inte ha dem nära. Vi har umgåtts mycket med dem, Sofie och Fredrik och faster Helena på senaste tiden och det har varit jättekul. Tycker om att vara med min familj och släkt. Vi kikade på en hemvideo från julen 83, då jag var tre år. Hur kul som helst att se sig själv och alla andra i familjen, för 23 år sedan!

Nu ska jag fira semestern med en tekopp! Jag känner på mig att semester, det är bra skit det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback