Nu är jag igång med uppsatsen igen!

Fin dag idag också. Vi var vakna sent igår, och låg kvar och mös länge idag. Jag gillar söndagmorgnar.... laga god frukost tillsammans, ta det lugnt, bara slappa.

Efter allt detta slappande tog vi oss i kragen och åkte ut till mina föräldrar. De har flyttat in i huset där jag och Klas bodde och ska hyra ut sitt eget i april. Att röja ut ett hus där man bott i över 22 år är dock inte det lättaste... Vi har gått igenom gamla saker i förrådet idag och jag och lillasyster fick oss en hel del goda skratt när vi läste gamla "tankeböcker" sen lågstadiet. Tänk vad tokiga saker man hade för sig.

Jag och pappa är likadana när det gäller separationsångest från gamla saker. Ingen av oss vill slänga sånt som vi ser som "nödvändigt" eller "användbart". Jag fick med mig ett par kassar hem som jag inte vet var jag ska ställa. Måste blinka med ögonfransarna för hyresvärden och försöka få ett till källarförråd...vi ryms inte!

En liten parentes: lillebrors Emily har världens sötaste ord för hyresvärd: "Bovärden" :) Jag älskar det ordet. "Jag ska fråga bovärden... " brukar hon säga. Sötemily.

Morfar kom och hälsade på och det var verkligen kul att se honom. Det var ett bra tag sedan. Jag är dålig på att ta mig ut till Degernäs för att hälsa på, även om det inte är speciellt långt. Vi fick smarrig middag och passade på att gosa rejält med kattungarna. Funderar på att låta Lipton para sig med Cassie när de båda blir lite äldre. Sickna söta kattungar det skulle bli!

Därefter bar det av hemåt och jag och Klas fick en stund för oss själva innan det var dags för honom att åka till Norge. Han blir där i två veckor, så jag har plenty of time för min kära C - uppsats.  Är så stolt över mig själv att jag äntligen fått tummen ur (den satt långt inne) och satt rätt kurs igen. Nu är jag igång och nu styr jag mot min lärarexamen. Det är inte långt kvar, land i sikte, skepp ohoj!

Ny arbetsvecka i morgon, ska bli kul att träffa arbetskamraterna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback