Eurovisionsfestivalen

Mitt i natten och jag kan inte sova. Mår lite illa av alla eurovisionschips som jag tryckt i mig ;)
Vi har varit hos Klas föräldrar och sett melodifestivalen. Mina favoriter var Carola, Ukraina, Finland, Ryssland och Rumänien. Mina favvisar kom bra och det var skoj för Finland att få vinna för en gångs skull. Det känns som om att jag väcker hela huset med mitt knackande på tangentbordet, så natti natti för ikväll!

Suris!

                                                                                                        Suris!




Helgen får symboliseras av en surströmmingsburk. Vi hade nämligen suriskalas här i lördags. Det var såå gött och såå kallt. Kylan har kommit till Boden igen, så vi fick flytta in ganska snabbt. I övrigt har även denna helg präglats av jobb, jobb, jobb. Börjar bli less på att jobba helg, så det ska bli skönt med några lediga helger nu framöver! :)










Tips från kattsandscoachen ;)

Äntligen har vi hittat en sand som passar oss! Kan rekommendera alla kattägare att köpa "Fresh and easy"  från Best Friend. Visserligen är den lite dyrare, men den spar tid och pengar i längden eftersom att man inte behöver byta den så ofta. En gång i månaden ungefär. Bäst av allt är dock att den inte nöter så mycket på luktsinnet! En sand som inte luktar! *älska* Sanden består av små kiselstenar, ser ut som sådant där genomskinligt dekorationsgrus som man sätter i blomvaser. Den är utblandad med små blå stenar här och var och riktigt läcker. Kissarna blir inte skräpiga, sanden skräpar nästan ingenting utanför lådan, den är lätt att byta..... rena drömmen.

Katterna gillar den, vi gillar den. Najs eller bajs? Definitivt najs! ;)

Jaaaaaaaa!

Jaaaaaaaa!

Det gick jättebra hos tandis! De berömde mig för att jag skött mina tänder bra och jag hade bara ett pyttehål som kunde vänta till nästa år. Och jag som trodde att jag skulle ha minst sjuhundraelva hål och dåliga lagningar och få skäll! Dessutom kostade det bara 200 spänn, tandlaget kör en drive för ungdomar  mellan tjugo och trettio år. Det känns som om jag sparat tusentals kronor och dessutom kommit undan en massa smärta! Nu ska jag fortsätta att tandtråda och äta fluortabletter, tror att det är de som gjort susen.  Jag fick sån energi nu efter att ha "klarat mig", så nu ska här skrivas klart den förbenade uppsatsen! Boken där uppe är ren nostalgi för mig, jag läste alltid Emma - och Totteböckerna.

Puss och kram- nej till amalgam! :)


Bra mascara!

Bra mascara!
Jag vann en mascara för ett par veckor sedan och den kan jag verkligen tipsa om. Max factors "Masterpiece" ger jättefina fransar. Jag är jättenöjd. Just nu sitter jag i telefonkö.....ska beställa lite bikinis på postorder... eller rättare sagt cirkus tio bikinis. Brukar beställa och sen skickar jag tillbaka det som inte passar. Usch, vilken hemsk melodi de spelar i telefonkön...tadam...tadam...  


Dove summer glow

Dove summer glow
Nu har jag smort in mig två varv med Dove Summer glow. Jag har den ljusare varianten, för ljus hy. Den känns skön och går snabbt in i huden men om man är så ljus som jag gäller det att man gnider och gnor ordentligt och är jätteförsiktig med armbågar, händer och knän. Jag har fått en del småfläckar på dessa ställen. I övrigt har den gett färg. Mindre färg än en vanlig BUS produkt, men jag är ändå mycket brunare än jag var innan. Summer glow ska ge en gradvis solbränna, så jag får väl smörja lite varje dag då. Mig passar den nog bättre, eftersom kontrasten inte blir så stor på en gång som med en vanlig BUS. På magen är den riktigt fin :)  Brun utan sol blir inte alls lika snyggt som en vanlig solbränna, men när man som jag inte har några andra alternativ när man vill bli brun så får man antingen vara vit eller trixa med olika BUS produkter och försöka få ett så jämnt resultat som möjligt. Får väl ta och fota om några dagar så får ni se hur det blev.

Helg mitt i veckan

Eftersom jag jobbade helgen har jag min "helg" mitt i veckan. Ledig igår och idag. :) Middagen igår var toppen. Vi åt världens godaste lasagne och det var trevligt att träffa allihopa. Lilla Alva var hur söt som helst! Lite sugen blir man ju på att skaffa en sån där sötis själv.

Färgningen av kläder blev toppen! Jag har varit ner och hämtat i tvättstugan nu i morse (knäppt att stiga upp sju när man är ledig....) och helt plötsligt har grådassiga trekvartsmysingar blivit fräscha, svarta bralls att powerwalka eller gå på yoga i, mitt fläckiga vita hårband är svart och inte det minsta fläckigt eller slitet och min ljusrosa, urblekta adidas träningstop är numera fullt användbar. Det bästa är att alla sömmar inte färgats svarta, utan lyser vita och fina. De syntes inte förr, men mot det svarta blir det en snygg kontrast....

Mellan pluggvarven igår hämtade jag upp mina sommarkläder och bar ner vinterstassarna. Skönt!
Om cirkus två timmar ska jag till Tandlaget för att undersöka tänderna. Jag tror att det är därför jag klivit upp tidigt på morgonen, för att jag är lite nervös...... usch, jag gillar inte att gå till tandis. Tänk om man kunde slippa! Hm, nu kör de röjsåg här utanför....tur att jag klev upp, annars hade jag inte kunnat sova ändå. Ja ja, håll tummarna för att jag inte har några hål.

I övrigt bjuder dagen på lite mera plugg och pyssel. Nu kom dessutom söttroll och la sig här, hon är lite myssugen.

Ännu en solig dag!

Och jag sitter inne.... buhä......  Men det är för a good cause. Uppsats. Snart klar. Längtar! :)
Jag tar en välbehövlig rast, blir snurrig i huvudet av att läsa rad på rad på rad på rad. Dessutom är jag ledig från jobbet idag och behöver lite vila också. Har varit iväg en sväng på gymmet i morse och kört ett spinningpass och lite coreträning. Efter passet låg jag på Step In's nya massagebädd- waterjet. Helt underbar! Man ligger på en geleaktig vattensängsbädd och blir knådad av vattenstrålar. Varm blir man också. Sen smorde jag in mig med nya Dove Glow. Den utlovar en gradvis, naturlig bränna......brun utan sol - light... ja ja.....jag vet nog allt hur randig man brukar bli av brun utan sol, så jag väntar med att säga något innan jag fått se resultatet. Recension utlovas! Av vad jag läst på nätet verkar Natusans lightversion vara bäst. En vän testade den och på henne såg den bra ut i alla fall. Får nog köpa den också, för jag är verkligen blekare än en albyl.

Annat att berätta...hm.... jaaa, jag har en tvättmaskin igång med kläder som skall färgas. Jag har aldrig testat att färga i maskin förut, så det blir riktigt spännande att se om mina plagg blir svarta, som det är tanken att de skall bli. Har bokat tvättsstugan, bara för att få tillgång till torkrummet. Håll tummarna för att det inte dripp-droppar färg över hela tvättstugan. Gulp!

Jag längtar till ikväll. Vi ska träffas hemma hos mor och far, hela vår familj och så min faster och kusinerna. Kusin Ida fick en liten dotter för ett par månader sedan och eftersom hon numera är bosatt nere i Malmö, har jag inte sett söttjejen än. En liten Alva blev det! Det ska bli så kul att få se henne ikväll.
Innan vi åker dit ska vi förbi en sväng på stan och köpa en present till min lille gudson, Nathan. Han konfirmeras (de gör det vid sju års ålder i Belgien) på söndag. Önskar att jag hade kunnat vara på plats med honom, men tid och pengar lägger krokben. För någon vecka sedan fick jag ett tjockt brev fyllt av belgisk choklad av honom........mmmmmmmmmmmmmmmm..................................han vet vad hans gudmor tycker bäst om!

Tillbaka till allvaret nu. Blä.

Sommaren har kommit till Boden

Åtminstone känns det som det :) Vi har haft strålande sol i flera dagar och det känns helt underbart! Tyvärr har jag jobbat hela helgen och inte kunnat njuta av det härliga vädret. Jag längtar så mycket till semestern nu. Jag och Klas kommer att ha tre veckor tillsammans och det ska bli så skönt. Längtar!

Jag har inte bloggat på ett tag och skulle säkert kunna skriva ner massor av saker som hänt, men jag vet inte var jag ska börja? De senaste veckorna har jag mest jobbat och umgåtts med kompisar. Det har blivit mycket film, grillning, träning och väldigt lite pluggande. Känner lite dåligt samvete.

Grubblar ganska mycket på hur jag ska göra till hösten. Om jag ska skriva mitt exjobb eller jobba. Jag tänker söka lite lärartjänster i alla fall, så får vi se. Ska börja på ett CV som jag kan skicka ut till skolorna nu innan sommarlovet tar vid. Det är ju alltid bra att visa sitt intresse och jag längtar verkligen ut till arbetslivet!

Idag är jag ledig fram till 17 och jag har sovit ut till nio idag. Så skönt, när jag är van att stiga upp kvart i sex. Tänkte skriva lite på min uppsats, städa undan lite, skicka iväg lite grejs med posten osv. Sitter och äter havregrynsgröt och smörgås nu. Har tagit en morgonpromenad innan frukost.

Katterna gillar att det är vår. De har fått börja vistas ute på balkongen och Cassie har hittat en ny hobby: att döda flugor. Jag vet inte hur många hon har slaktat och ätit upp. Sötunge. På tal om sötunge så är min kusin uppe med sin lilla bebis. De bor nere i Skåne, så jag har bara sett lilla Alva på bild. Det ska bli så spännade att få träffa henne!

Nu ska jag mumsa i mig min gröt och sen röja undan efter gårdagens grillning.