Sommaren har kommit till Boden

Åtminstone känns det som det :) Vi har haft strålande sol i flera dagar och det känns helt underbart! Tyvärr har jag jobbat hela helgen och inte kunnat njuta av det härliga vädret. Jag längtar så mycket till semestern nu. Jag och Klas kommer att ha tre veckor tillsammans och det ska bli så skönt. Längtar!

Jag har inte bloggat på ett tag och skulle säkert kunna skriva ner massor av saker som hänt, men jag vet inte var jag ska börja? De senaste veckorna har jag mest jobbat och umgåtts med kompisar. Det har blivit mycket film, grillning, träning och väldigt lite pluggande. Känner lite dåligt samvete.

Grubblar ganska mycket på hur jag ska göra till hösten. Om jag ska skriva mitt exjobb eller jobba. Jag tänker söka lite lärartjänster i alla fall, så får vi se. Ska börja på ett CV som jag kan skicka ut till skolorna nu innan sommarlovet tar vid. Det är ju alltid bra att visa sitt intresse och jag längtar verkligen ut till arbetslivet!

Idag är jag ledig fram till 17 och jag har sovit ut till nio idag. Så skönt, när jag är van att stiga upp kvart i sex. Tänkte skriva lite på min uppsats, städa undan lite, skicka iväg lite grejs med posten osv. Sitter och äter havregrynsgröt och smörgås nu. Har tagit en morgonpromenad innan frukost.

Katterna gillar att det är vår. De har fått börja vistas ute på balkongen och Cassie har hittat en ny hobby: att döda flugor. Jag vet inte hur många hon har slaktat och ätit upp. Sötunge. På tal om sötunge så är min kusin uppe med sin lilla bebis. De bor nere i Skåne, så jag har bara sett lilla Alva på bild. Det ska bli så spännade att få träffa henne!

Nu ska jag mumsa i mig min gröt och sen röja undan efter gårdagens grillning.


Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att det är sommar överallt nu! Och söta Cassi som jagar flugor... antar att Disi bara ligger och tittar på. :P När har du semester? Ska ni resa nånting?

Postat av: Jenny

Jepp, Disi bryr sig inte ett dugg! Han ligger bara och latar sig och tycker att hon är knäpp som bryr sig om flugor när det finns fåglar och råttor.
Min semester är mellan 17/71-13/8 :) Vet inte om vi ska iväg nån sväng, men jag tror att vi ska passa på att njuta av sommarnorrland.

2006-05-09 @ 08:40:07
URL: http://jennywvw.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback