En helt ledig dag

En av fördelarna med att vara lärare är att vi har lov. Just nu höstlov och idag har jag varit så ledig som man kan bli. Sovit länge, med katten ihoprullad som en kanelbulle på min mage, umgåtts med mina nära och kära och bara mått gott. Jag och Malin åt inte ens någon frukost, vi åkte direkt på ming och mötte upp med mor och far. Jag åt min sedvanliga kyckling i currysås med extra sötsursås.  Mums, var det. Därefter strosade vi på stan för att sedan gå hem till mig och Klas. Lillebror drog med mig på ett träningspass och sen bjöd jag honom och lillstrumpan på middag.

Jag måste erkänna nåt pinsamt också.... idag har jag bränt min första skiva...någonsin! Jag är ju lite lat när det gäller teknikens under, men idag har jag fått en kurs i hur jag ska bränna mina egna skivor, så att jag slipper tjata till mig teveserier och musik av mina syskon. Jag undrar om jag är sist i Sverige med att lära mig detta??? *fniss* Enkelt var det i alla fall, hur lätt som helst.

I morgon kommer Klas hem från Linköping, där han huserat i veckan. Funderar på att laga en trerätters smarr-middag och köpa ett gott vin till. Helst vill jag ju ha Klas till både förrätt, varmrätt och efterrätt, men jag måste väl käka också :)

Det blir träning i morgon också, troligen bodyjam. En annan höjdpunkt med idag är att jag legat på den där vattenmassage-bädden på step in. Massage är balsam för både kropp och själ. Underbart. Varm är den också, passar bra nu när det är lite kyligt ute.

Jag har tänt ljus i hela lägenheten, det är jättefint. Dags att blåsa ut dem nu och att gå och nanna. Trist att jag måste städa i morgon. Nästan lika plågsamt som att sopsortera. Godnattsingens!

Kommentarer
Postat av: Murjäkk

Det är så skoj att läsa din blogg! :) Tänker på dig ofta! Kram

Postat av: Louise

Inte kan du väl mena att det är enkelt att bränna skivor??!! Du får gärna visa mig hur det går till men eftersom jag inte är känd för att vara tekniskt lagd så kan jag inte lova att jag fattar ;)

Fika på lördag em?

2006-11-03 @ 10:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback