Tjuvlyssnat.se

Hej hopp!

Onsdag var det här. Veckan har börjat bra och fortsatt bra. Idag har jag dessutom haft mitt sista utvecklingssamtal med mina åttor. Det är skönt att ha dem gjorda. Har börjat att känna mig lite förkyld...så jag avbokade nyss mitt bodyjam-pass. Igår var jag på spinning, duktig kicka! Sitter och käkar middag framför datorn: laxbiffar med en god avokadoröra och några kex med cambozolaost. Cambozola är ninjagott.

Jag har diskuterat fördomar med mina elever idag, vi ska besöka fördomsmässan nästa vecka. Jag tror att vi alla har fördomar, mer eller mindre.

Tänkte förresten tipsa om en rolig blogg: tjuvlyssnat.se  Den brukar jag läsa då och då, tycker att det är roligt att läsa små snuttar som folk snappat upp ur vardagen. Ska plocka in en här, sådär ja:

En utländsk man ~40 kommer in i butiken och går fram till en anställd.)
Mannen: Ursäkta har ni gabasallad?
Anställd: Gabasallad, vad är det? Menar du potatissallad?
Mannen: Nej gabasallad, du vet gabasallad, alla äter det!
Anställd: Du får ursäkta mig men jag vet inte vad gabasallad är... Kan du säga det på engelska?
Mannen: Ok... have you gabasallad?

Ha ha ha, undrar vad gabasallad är. Egentligen.

Kvällen bjuder på rättning av engelskaprov, kurering av begynnande förkylning, lite surr med kompisar i telefon och på msn, lite tevetittande..... lite läsning. Ja, inget intressant att rapportera om. Ha en trevlig kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Erika

haha.. den bloggen måste jag kika in på!!:-)

Postat av: Louise

Jag säger som Erika...den bloggen måste jag kika in på! Här får du ett litet blogg tips av mig: kitchenbloom.blogg.se

2006-11-16 @ 11:22:26
Postat av: Jenny

Re Erika och Louise: Jepp, ni måste kolla in den. Många skratt utlovas. Ska kolla kitchenbloom nu :)

2006-11-16 @ 20:38:26
URL: http://jennywvw.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback