Det har varit en rolig vecka

Kul med eleverna, kul utanför jobbet. Bra vecka. Saknar Klas, men varje fredag kommer han hem, det rullar på. Nu har han bytt ut Stockholm mot Skövde, så det blir lite längre att pendla. Vad har du hänt i veckan? Vad har du hänt sen sist....tjaaa, jag har ärligt talat mest gått upp i jobbet. Just nu avslutar vi ett avsnitt och börjar på ett nytt i många klasser. I åttan ska jag börja med språkhistoria (låter torrt och tråkigt, men det går att göra kul, lovar!) och i nian ska vi ha argumentation som tema. Debattävling och argumentationsteknik osv.

I söndags fyllde jag 26. Tack alla nära och kära för uppvaktningen. Fick fina presenter, bland annat presentkort på Intersport. Min ambition är ju att bli vältränad...ho ho....när ska jag börja med det då? Nya träningskläder får bli en morot på vägen. Fick en webcam och nya hörlurar, nu ska här surras med vänner utomlands. Telefonsamtal är dyra, msn är billigt! Dessutom är det så fiffigt att man SER varandra på msn och inte i en vanlig telefon. Klas hade köpt mig en söt liten väska som jag kan ha till brudklänningen. Måste fota den och lägga upp den på min bröllopsblogg. Från Debenhams.

I fredags damp det även ner paket från ovannämnda vänner och värdfamiljer utomlands. Min värdfamilj har ju ett konditiori/pralinbutik. De hade skickat choklaaaad...mumma! Nathan, min lille gudson, hade skickat mig lite presenter också och ett kort där han hade gjort ett pussavtryck med sin mammas läppstift! Sötunge.

Krister och Madde har flyttat i helgen, roligt för dem att äntligen få sitt hus! Snart kommer bebben också. Det blir spännande. Jag tror att det är en liten tjej.

Annars då, annars då..... jo, vi var på fest i fredags. Klas jobb. Vi blev inte länge...var nog hemma 23. Vi var så trötta i fredags att vi inte orkade partaja. Ikväll ska jag se House, jättebra serie tycker jag, samt käka firren jag har i ugnen.

Ett recepttips, mitt i allt: Köp ett paket kelda-soppa, thaisoppan. Köp pangasius/hajmalsfiléer. Tina en sån filé, häll över keldasoppa och skicka in det i ugnen i cirkus en kvart. Jag serverar quinoa till. Borde servera grönisar till också, men det är ett helt annat projekt, i samma klass som mitt "nu-i-höst-ska-jag-träna-mycket-mer-än-annars-projekt"

tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback