Dyngförkyld, igen!

Morr...... förkyld....igen! Jag får verkligen äta upp alla mina: "Jag blir aldrig sjuk". Detta blir ett snabbinlägg, för trots att det är synd om mig och jag är jättetrött och jätteförkyld, så måste jag sitta och rätta uppsatser. Vilket är rätt skoj, för eleverna har fått modernisera gamla folksagor. Guldlock som hittar tre olika sorters pizzor i stället för skålar med gröt, Askungen och Gucciskon, Hans och Greta som bor i en sjaskig förort...ja, de har skrivit jätteroliga alster. Jag är bara för trött för rättning ikväll. Men men, kvällsarbete är en lärares lott.

Har bowlat idag, med Livan. Hon vann. Det var skoj. I morgon ska jag och Louise och kika på ett hus på Erikslund. Vi funderar ju på att bygga hus, jag och Klasen, men vi kan tänka oss att köpa ett också om vi hittar rätt.

Ja, nu måste jag verkligen. Ska hinna klart några stycken innan Dr. House. Ni tittar väl på honom? Bra serie, hittills.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jobbigt med förkylningen. Själv är jag frisk nu. :) Vad kul det lät med moderna sagor! Måste vara jättekul att läsa vad de skrivit.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback