Höstmiddagen

Helgen har susat förbi i raketfart, som vanligt. Fredagkväll kom Klas hem ganska sent och vi myspysade på med lite ostbricka och vin. Igår var det dags för höstmiddag. Jag hade denna rosa klänning, vi glömde i vanlig ordning att ta foton..... Klas fotade kortet på mig innan och kortet på oss två är när vi är på väg hem. Under själva festen glömde vi bort kameran. Det serverades jättesmarrig mat, som vanligt.

Förrätt: Rödlökscheesecake på kavring med en laxrosett
Varmrätt: Fasan med rotsakspuré och smörstekta kantareller samt kantarellsås och gelé
Efterrätt: Vit chokladparfait med rostade hasselnötter och exotisk frukt.

Godast var förrätten. I övrigt kan väl kvällen bäst beskrivas som "trevlig". Jag brukar ha så himla kul med Klas jobbarkompisar, men denna gång var ingen av dem där. Förutom Mattias och Liz, som räddade kvällen. Det var inte lika mycket drag som vanligt och vi var hemma ganska tidigt. Jag hade tänkt gå ut, har tänkt det flera helger nu....men det blir inte av. Nåja, får ta det en annan gång. Vi goffade lite skrovmål på Rönnbäcks i stället.

Idag har vi suttit på Café Ollé tillsammans med vänner och surrat och käkat brunch. Nu blir det lite kvällsmys framför "Grizzlyman". Hoppas att den är bra. Hoppas att ni också haft en trevlig helg :)





rosa balstassVi två

Kommentarer
Postat av: emily

Så fin du var i den där klänningen! :D

2006-10-31 @ 11:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback