C-uppsatsen som blev oCynlig








                  Glad påsk på er! Jag är lite sent ute för att kasta ägg och kort på folk, men bättre sent än aldrig heter det ju. Jag ska till och med skicka iväg två påskägg till vänner utomlands i morgon. Jag får skylla på posten, eller påsken. Mohahaha. Nä. Just nu har jag påsklov och det känns skönt efter en hektisk vecka med fransmännen. När jag tänker efter är det helt otroligt hur vi hann med allt på bara en vecka. Ja ja, berättar om det i ett annat inlägg. Påsken har i varje fall varit skön, god mat hos svärföräldrarna och en hel del umgänge med kompisar. Dessutom har min påskhare varit hemma ända sen i torsdags och åkte inte förrän idag. Vi har fixat en hel del kring bröllopet nu. Det känns bra att ha bockat av en hel del. Jag har stora planer för det här påsklovet. Nämligen att återuppta skrivandet av min kära (definitivt hatkärlek i såna fall.....) C- uppsats. Jag börjar bli less på att inte ha min examen klar. Det är ett ständigt stressmoment och nu har jag bett både kollegor och Klas att tjata på mig och fråga hur det går. Så nu får ni kompisar som läser detta gärna piska på mig lite också. Jag måste bli klar. Dyker det upp en tillsvidaretjänst så är det fint att ha en examen. Så det så. Nu  har jag lovat er också. Jag skulle ha börjat idag, men jag har i alla fall lagt uppsatsen på bordet där jag kan se den. Konstigt nog har jag lyckats negligera den hela dagen. Hur är det möjligt??? Hur gör jag??? Finns det nåt sätt att INTE komma undan???                                                

      Glad p?sk

Kommentarer
Postat av: Johan S

I know the feeling! Satt själv med en uppsatsa som inte ville bli klar...men jag fick tummen ur. Och det enda tips jag kan ge dig är att du ska sätta dig på ett ställe där det bara är du och uppsatsen (typ på biblan eller så). Sen kan det funka att börja skriva för hand och sen när man renskriver det så brukar det flyta på som bara den med skrivandet, iaf för mig. Lycka till nu Jenny! Jag lovar att tjata lite på dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback