Nyttigt snacks?

Rostade solroskärnor med barbecuesmak är en ny favorit hos mig. Jag brukar snappa åt mig en sån här påse när jag står i kassan och trummar med fingrarna i väntan på att få betala. Ett flertal butiker i Boden verkar ha hängt på Hemköp när det gäller att flytta fram nyttiga snacks jämte godisutbudet man passerar innan man lättar på börsen. Hemköp ligger nog längst fram, jag tror inte att det finns en enda snarra vid kassan numera. Bara torkade äppelchips, frukt och sådana här små påsar med goda frön och nötter.

Frågan är hur nyttiga de här är egentligen? De innehåller ju rejält mycket fett. Visserligen fleromättat sådant, men ändå. Ja ja, man kan ju sträva efter att vara nyttig i varje fall ;)



image180

Kommentarer
Postat av: Malin

Nyttigheter vid kassorna måste vara något de börjat med lite överallt, det är likadant på många affärer här i Umeå. Men färdigskivad frukt på påse känns lite i-landigt att köpa. De där solrosfröna lät däremot riktigt mumsiga... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback