Borde jag sova? Jo

Ska snart studsa i säng, det jag pysslat på med i kväll drog ut på tiden. Dagen har förlöpt som onsdagar brukar förlöpa. Lektion läggs till lektion och så plötsligt har dagen gått! Har varit till Norra Svartbyn och kikat på en fin villa och sen har jag varit hemma hos Tobbe och hälsat på. Det var roligt. Har inte hört ett ljud från Klas, är så nyfiken på att få höra hur hans dag varit. Det var en viktig dag för honom idag, men han är inte direkt känd för att vara en mästare på att höra av sig.... eller hur älskling? ;)

Nu sova!

Frukostblogg

Just nu är jag inne på mina scramblade ägg. Sen blir det mackor och smoothie. För en gångs skull blev jag inte väckt  04 i natt av att Klas skulle iväg med taxin. Han ligger fortfarande och sover sött. Han åker inte förrän vid fyra-tiden idag, så vi kommer nog att hinna luncha ihop senare idag också.

Väldigt bra helg som innehållit personalfest i fredags, en mycket god trerätters middag hos vänner med en pannacotta som aldrig ville stelna, massor av ledig tid och sovmorgnar samt ett besök hos mor och far i Bredåker där vi fick både lax och entrecôte. Mums. En och annan semla slank också ned, trots att jag inte gillar grädden.

Veckan bjuder inte på så mycket spännande, men en del skoj i alla fall. Ska och träna med broder ikväll, hälsa på en kompis på tisdag, husvisning på onsdag och..... ja, sen är det fredag igen! För Klas del blir det en spännande vecka eftersom han ska agera bataljonschef på onsdag. Jag hoppas att det går fint.

Vi skulle på bal på lördag, men vi börjar ändra oss. Ingen från Klas jobb ska dit och det är ju det som jag tycker är så skoj, att partaja natten lång med just det gänget. Vi överväger att dra tillbaka vår anmälan.

Nu ska jag hugga in på min korvmacka! Ha en trevlig vecka!

Tråkigt besked

Nu har Klas morfar dött. Tråkigt. Samtidigt är det skönt att han fått somna in och slipper plågas mer.

Listos? Det betyder "färdiga"? på spanska...hm, undrans vad lista heter.

One three hill eller O.C: Följer ingen av serierna
Ute- eller hemmakväll: Hemmafest
sex eller mys: Båda!
Salt eller sött: salt
lyx eller budget: Jag gillar lyx, men den behöver inte vara dyr ;)
sommar eller vinter: Sommar
Vad har du på dig en ledig dag hemma: Drar på mig min söta pyjamas och softar omkring i den.
Favoritresturang: Bryggaregatan
Favoritfilm: många olika
Har du barn: Nej
Födelseort: Boden
Smeknamn: Nenne
Favoritfärg: Rött
Har du varit kär: Jo
Favoritblomma: tulpaner, stora vita rosor, gerberor.
Tycker inte om: missunsamhet, avundsjuka.
Senaste sjukhusvistelse: Har aldrig legat på sjukhus
Favoritdricka: Rött te, rödvin, coca cola.
Vad gör du när du är uttråkad: Sånt här
Missbruk: Socker ;)
Vän som bor längst från dig: Elsa, min portoricanska vän.
Vad retar du dig mest på: När folk lägger energi på att tjafsa om bagateller.
Läggdags: sent
Nagellack: använder den här damen ytterst sällan.
Husdjur: två katter
Skostorlek: 37
Syskon: två stycken
Favorit pålägg: leverpastej, kalvsylta, italienska lufttorkade skinkor, goda ostar....
Om du var tvungen att skänka bort 25 000 till välgörenhet vem skulle få dina pengar:  behövande barn.
Vilket är det vackraste ordet: Mysa
Är du Internetberoende: Nej
Favoritparfym: J’adore, Dior
Gillar du snö: Jooo
När köpte du något åt dig själv sist: tre klädesplagg igår
Vilken är din bästa egenskap: svårt att välja, jag har så många bra ;
Vilken film såg du på bio senast: Oj, vad var det nu? Borat
Senaste köpta skiva: köper aldrig skivor
Favoritgodis: Choklad
Studier eller jobb: Båda


Kom nyss hem ifrån ett hårt spinn-pumppass. Ska ta en dusch och sen ska jag läsa.


Tisdagslista!

Hej hopp!

Nyss hemkommen från jobbet. Ska och träna om en timme, men först en liten lista!


Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: 4 st.
Vilken svordom använder du mest: "Fan"
Äger du en iPod: Nope, men en annan mp3-spelare som används flitigt.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: 06.00
Hur många resväskor äger du: En
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Nej
Var köper du dina matvaror ifrån: Ica Kvantum, Ica supermarket.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Gillar att ta bilder.
Har några av dina vänner barn: Jo, de allra flesta har barn.
Har någon någonsin kallat dig lat: Säkert
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: En blandskiva
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Vanlig, men det är gott med Oboy.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nej, inte ännu. Vill gärna veta nån hemlis! ;)
När var senast någon stötte på dig: En kille frågade om jag ville gå ut och äta med honom på fredag, han visste inte att jag hade en sambo. Jag sa nej. Men det var gulligt att han frågade :)
Vad åt du till middag: Crêpes fyllda med skaldjur.
Använder du huvtröjor: Yes, gillar hoodiesar!
Kan du vissla: Ja, hjälpligt.
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Jepp
Vem var den sista som ringde dig: Mamma
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Hm.... kanske..... ja, nåt lagomt scary.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Det gör de säkert.
Vilket riktnummer befinner du dig i: 0921
Tittade du på tecknat när du var liten: Jepp
Hur många syskon har du: Två stycken underbaringar.
Är du blyg inför det motsatta könet: Nej, jag är inte så värst blyg.
Äger du några band t-shirts: Nej
När flög du senast: Hem från Klas (sthlm) i höstas
Hur många stolar står kring ditt köksbord: 6 st
Läser du för skojs skull: Japp, varje dag.
Pratar du några andra språk: engelska, franska, lite spanska.
Diskar du din egen disk: Jepp, men min kompis diskmaskinen är en god medhjälpare.
Har du gråtit offentligt: Jadå
Har du en stationär dator eller en laptop: Både och
Försöker du alltid lära dig nya saker: Ja, jag är vetgirig och nyfiken av mig.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Två hål i öronen.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Nej, men det brukar oftast bli så.
Kan du kasta macka: Det brukar jag kunna
Har du någonsin varit på Jamaica: Nej, tyvärr inte.
Vad har du med dig in på bion: Smörsaltade popcorn
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Svenska, historia, språk.
Gillar du att flyga flygplan: Nej
Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor, intelligens.
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Säkert
När sov du senast på golvet: Hos min vän Elsa, åh vad jag saknar mina "golvsovningar" hos henne.
Vilken är din favoritdrink: Något fruktigt som inte smakar för mycket alkohol.
Gillar du din boende situation: Ja, men vill ha hus framöver.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: fem?
Äter du frukost dagligen: Japp, äter väldigt mkt till frulle.
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Ja, oftast.
Vilken är din favoritfrukt: Banan
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 27
Tror du på liv på andra planeter: Visst finns det liv i någon form på andra planeter, om än inte hominider.
Tror du att Gud är man eller kvinna: Gud eller Gudrun, det är frågan? *Skratt*
Hur valde dina föräldrar ditt namn: Ja, de var ju inte så originella i varje fall.
Gillar du senap: Japp, helst i ärtsoppa ;).
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Jodå
Sover du på sida, mage eller rygg: Jag varierar......
Tycker du om att krama folk: Ja, jag är kramig.
Skulle du säga att du är trendig: Njaäe.
Äger du en digitalkamera: Japp
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Ingen speciell, kanske någon av robotorna.
Tycker du att du är attraktiv: Jag ser väldigt "vanlig" ut.
Vad är du allergisk mot: Inget speciellt.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Hm, kanske Peter, det namn min lillebror fick?

Jag fick min picknick under "stjärnorna" till slut

Ni undrar säkert om det blev nån picknick i fredags. Eller om jag helt sonika gav upp min väntan på Romeo och svepte bubblet och käkade upp ostarna? Visserligen hade jag börjat knapra på ostbrickan innan min käresta behagade göra entré, men jag väntade åtminstone med att skjuta iväg champagnekorken. Så fick jag min romantiska picknick under stjärnorna (nåväl...under spotlightsen i vardagsrummet....men ändå).

I övrigt har helgen innehållit både roliga och tråkiga ingredienser. Tråkigt är att Klas morfar är sjuk. Vi åkte till Överkalix igår och hälsade på honom och han var inte alls i form. Jag hade sett jättemycket fram emot att fika med en kompis i söndags, men sen hann vi sätta av mot Överkalix innan jag kom ihåg det.....Guldfiskminne!  Förlåt, förlåt, förlåt! Jag tyckte verkligen att det skulle bli så kul, jag fattar inte hur det bara kunde försvinna från den grå geléklumpen som ska hjälpa mig att minnas. (skärpning hjärnan!) Jag tror att vi båda var lite stressade över att åka och ...ja, ta farväl helt enkelt. Det är ju på något sätt just det vi gjorde. Det känns konstigt, men det är klart att vi lever på hoppet och vill att han ska bli bättre.

Det har varit skönt att ta långa sovmorgnar tillsammans i helgen, jag gillar att ligga kvar och mysa under duntäcket. Speciellt när det är såhär kallt ute. Vi fick ett erbjudande om att åka till Jörn och åka skidor, men det kändes inte så lockande med tanke på kallgraderna. Lördagkväll var det lite partay hos K och M. Det var roligt. Vi följde dock  inte med de andra ut.

Jag har haft en bra måndag, hunnit med mycket. Nu ska jag hoppa in i duschen, har nyss tränat och är ett litet svetto. Klas har lärt mig en massa nya övningar i helgen. Det är bra att han är där nere och får prova på många nya träningsformer. Funderar på att kika lite på Filip och Fredrik och kanske käka nåt lite kex med cambozolaost....ninjagott!

Ciao!

Väntar, väntar, väntar.

Klockan är halv tio och Klejs har inte kommit ännu. Har gjort det jättemysigt i vardagsrummet med en liten inomhuspicknick. Filt på golvet, kuddar, massor av tända ljus runtomkring, en flaska bubbel, goda ostar, kex, snittar.... men ingen karl. Nåja, han är ju bara fyra timmar försenad (!). Kommer säkert när som helst. Jag börjar dock bli lite hungrig, har inte käkat middag.

Hade tänkt fara på party först när jag hörde att han skulle bli så sen, men då kom jag på picknickidén och har åkt runt och handlat en massa smått och gott. Skulle nästan ha hunnit fara en stund på partay, trots att det var i Luleå. Hoppas att allt har gått bra, blir nästan lite orolig när han är sen.

Torsdagsinlägg

En helt vanlig jobbardag. Inte hänt mycket i kväll heller. Hade ambitionen att träna, men jag orkade inte samt att platserna på passet jag ville gå på var slut. Somnade i tre timmar och nu är jag redo för sängen igen. Har surrat med Klejs. Han längtade hem. Inga speciella planer för helgen, men en massa saker vi BORDE göra. Dessutom vill jag åka slalom snart och kanske...nä, vi får se.


Borde jag skippa chokladbiskvierna? ;)

Ha ha ha, kom att tänka på en sak. Idag på jobbet frågade jag en kollega om det skulle bli efterfest hemma hos honom nästa fredag, varpå han svarade att han inte vet om han törs bjuda hem mig eftersom att jag tydligen råkat sitta sönder en stol sist det var partay. Ni som har följt med vet ju att även min nyårsafton innehöll en kraschad stol. Är detta något slags genomgående tema nu? En stol per fest liksom?

Betyder detta att jag borde träna mera? Be mina vänner skramla till en fettsugning? Görs det för dåliga stolar nuförtiden (av någon anledning alla stolar som JAG råkar sitta på) eller blev det helt enkelt en chokladbiskvi för mycket?

*garvar*

Morr

Jag är lite smått irriterad över ett mail som jag fått. Det kom från en av mina utländska vänner som undrade varför jag är så dålig på att höra av mig och om hon hade gjort någonting/om jag var arg/förbannad/ledsen på henne. Jag håller med henne om att jag är usel på att höra av mig, men det som irriterar mig är när folk tar sådant personligt och tror att andra är sura på dem bara för att de inte hör av sig varje vecka. Jag har inte tid att sitta vid datorn jämt och ständigt..... och sitter jag här så hör jag hellre av mig via msn än via långa tirader i ett mail. Dessutom kan man höra av sig själv om man så gärna vill prata. Så det så! Man får inte ta allt personligt, inte vara för känslig. Jag har svårt för sånt.  Morr. Tilläggas bör att denna person är världens underbaraste människa och att jag menar folk i allmänhet och inte bara henne.

Dagen har varit bra. Bra lektioner, snackat skit med kollegor i fikarummet, ätit god paella till lunch och världens godaste chokladbiskvier (hade gärna ätit två till nu på bumsimangen!) och sen så har jag faktiskt varit på husvisningar, tre stycken! Ha ha. Jag kollade på hemnet om det var nån husvisning på G och de hade tre idag, så jag har rattat Bimmen runt stan och kollat in hus. Inte för att vi har några långt framskridna husplaner ännu, men det gäller att börja se sig om. Jag börjar längta mer och mer efter ett hus nu.

Klas hade tråkiga nyheter om att hans älskade morfar kanske inte överlever natten. Han är så sjuk, så sjuk. Från första stund har jag tyckt så mycket om hans morfar, så det känns tråkigt att han snart inte finns hos oss mer. Han var så slut och hade så mycket värk när vi var dit över jul, det gjorde ont att se honom sådan. Sänder en tanke till de som är där och vakar.

Jag har inte så värst mycket mer att berätta.... sitter här och torkar efter en lång, skön dusch. Jag måste ha varit trött i morse, för jag hade ställt in en plastlåda med kycklingfilébitar i ett köksskåp i stället för i frysen där de hör hemma. Jag borde nog sova nu. Jag powernappade lite med Cassie tidigare idag, det var skönt. Hann läsa tre rader i min bok innan jag sov djupare än Törntrosa.

Natti!


Redan tisdag, alltså snart helg igen! Eller? ;)

Veckorna går så snabbt. Snart är det onsdag och sen är det ju nästan helg igen. Idag har jag varit duktig med träningen. Körde ett pilatespass INNAN jobbet (!) för att sedan träna bodyjam i kväll. I övrigt har jag bara jobbat och jobbat och jobbat. Gjorde en god kycklinggryta och nu ska jag gosa ner mig i soffan med Dr. House. Jag som aldrig brukar se på läkarserier..... nu följer jag både Dr. House och Grey's. Jag skulle inte ha något emot att ha Dr. Shepherd här i kväll.....hot stuff..... och det är något sexigt över dr. H också..... hm, jag kanske skulle ha satsat på en läkare i stället för en militär? Oj oj, nu börjar det.... see ya!

JAAAAAAAAA!!!!!

Ett litet inlägg såhär innan jag dråsar i säng (har varit uppe sen fem). Skälet till den glada rubriken är att jag mitt i en gäsp i morse möttes av ett glädjebesked via mail:



DIN UPPSATS ÄR GODKÄND

Yihoooooo, och jag som hade RÄKNAT kallt med att få gå in i den ytterligare, revidera stycken osv osv. Men, den var tydligen bra och jag behöver aldrig mer bry mig om den. Känns bra.

I övrigt har jag tränat med broder och Johan idag, jobbat, hållt på med en del elevärenden osv.

Nu ska jag krypa ner och må gött med en bok. Sova.


En liten lista till

Piercings?
Mina små-öron har varsitt hål

Ögonfärg?
Gröna

Födelseplats?
Boden

Favoritmat?
Mycket. Tacos, surströmming, sushi, potatisgratäng, rökt abborre, lasagne, thaimat, kinamat, indiskt, vitlöksspäckat lamm, gravad lax. Ha ha, just nu är jag hungrig så jag kan sitta och tänka på mat hur länge som helst....

Någonsin varit i Kalifornien?
Inte ännu, men jag hamnar säkert där en vacker dag.
Någonsin tapetserat något med toalettpapper?
Nej, är det någon common sed någonstans?

Älskat någon så mycket så du börjat gråta?
Jodå

Varit med i bilolycka?
Aldrig

Krutonger eller baconbitar?
Båda

Favoritdag på veckan?
Lördag

Favorit resturang?
Bryggaregatan i Piteå, Kock och Vin här i Boden samt restaurang Viljan.
Favoritsport att titta på?
Friidrott, slalom, fotboll, hockey.

Favoritdrink?
Föredrar vin

Walt Disney eller Warner Bros?
Svårt val...båda.

Favorit snabbmatsrestaurang?
Hm, Max eller Frasses?

Vilken färg har din sovrumstapet?
Vita med en chokladbrun fondvägg

Vilken affär hade du valt att övertrassera ditt kreditkort på?
Mio, Ikea, någon klädaffär.

Vad gör du oftast när du är uttråkad?
Sånt här som jag gör nu ;)

När går du och lägger dig?
allt mellan 22 och 01

Vilket TV-program?
Se nedan, första listan.

Vilken är din favorit färg?
Röd

Sjö, hav eller flod?
Jadu.... alla.

Katter eller hundar?
Jag tycker om båda

Melodifestivalen eller Idol?
Idol

Vad är vardagslyx för dig?
Små saker som att få äta långa frukostar, läsa en god bok, bada bastu...ja, sånt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej, men på attraktion.



En liten lista!

Jag stal denna från Erika Lisberger :)

Vad är klockan just nu? 22.10
När gick du upp ur sängen i morse? imorse? Vid halv åtta ungefär. Tidigt för att vara en söndag!
Vad har du ätit idag? Laxmackor, havregrynsgröt, kassler med potatis och sås, fika m.m
Vad har du på dig just nu? En handduk, har nyss duschat.
Har du städat på ditt rum? Lägenheten är nystädad
Dagens händelser? Hälsat på mor och far ute i Bredis, städat, rättat lite, varit med Klas.
Vad gjorde du igår? Umgicks med vänner och Klas.
Vilken film såg du senast? Rules of Engagement
Den bästa filmen? Kan inte välja!
Hur många fingrar har du? 10
Flyter golfbollar? Nej!
Var är du just nu? I vårt arbetsrum
Är det någon annan i rummet? Nej, jag ensam.
Hur många signaler innan du svarar? Ganska många
Skiter du ibland i att svara? Jepp, om jag har viktigare saker för mig. Då kan man ringa upp senare.
Har du en bokhylla? ja, en alldeles för liten.....
Om ja, vad har du i den? Böcker, pärmar, tidskriftssamlare.
Vilken årstid är bäst? sommaren och vårvintern
Vilken dag är bäst? Lördagar
Vad händer i sommar? Sommarlov, grillning, surströmming, bada, vi gifter oss, eventuellt händer det nåt riktigt skoj, men det är lite hemligt ännu! ;)
Vad såg du senast på tv? Jag såg.... hm..... jo....Grey's Anatomy!
Favorit program? Desperate H, discoveryprogram, frågeprogram, inredningsprogram, Dr  House, Grey's, Simpsons, Seinfeld...ja, det låter som om att jag ser mkt på teve...men det gör jag inte :)
Vad köpte du senast? Bowlingavgift
Skall du köpa nåt särskilt inför sommaren? Hm, vad kan man då behöva.... jo, en massa saker till bröllopet.
Veckans roligaste: Att umgås med vänner och Klas.
Veckans tråkigaste: Att jag inte fått nåt besked om min uppsats ännu....
Veckans dummaste: Hum, jo det måste vara tantan som agerar sopspion här i vårt hus och gnäller på allt och alla.
Ris, pasta eller potatis? Alla tre...mums.
Hus eller lägenhet? HUS, just nu längtar jag tillbaka till hus. Trivs bra, men jag blir rastlös.
Vara ihop eller singel? Vara ihop
Skid- eller solsemester? Solsemester, men jag älskar ju skidåkning också....
Dusch eller badkar? Dusch
Pussar eller kramar? Båda!
Vill du ha en snigel på ögat? Hm, helst inte. Gärna en snigel i munnen, gratinerad i vitlök och persilja!
Tom Cruise är: Strange..... men jag gillar ju korta killar, så....
Vem är den bästa rapparen? Oj.... vilken svår fråga!
Tycker du det är skoj att svara på frågor? Ja, det är ett bra tidsfördriv.
Hur mår du? Tip top
Vad är klockan nu? 23:20
Hur lång tid tog det att svara på alla frågor? Tio minuter...var jag SÅ långsam???


Det är kallt och det knarrar under skorna.....brrrr.....

Sitter ute i Bredåker under en filt och fryser. Trots långkalsonger, varma kläder och mammas tofflor. Jag tänker ändå inte gnälla alltför mycket eftersom Klas och pappa och ett gäng andra karlar är här ute och reser väggar och lägger golv i minus 25 (!) "De är ju inte kloka någonstans!" sammanfattade min lillebror och rullade in sig tätare i duntäcket. Karlarna ute och vi kvinnor inne och sköter matlagning och passar upp. Snacka om könsbundna roller. I vanliga fall brkar jag vara ute och hjälpa till där jag kan när det skall byggas, men när det är så här pass mycket minus med stort M så kryper jag ogärna utanför filten....  Bygget ska i alla fall resultera i ett extra rum/inglasad altan och det skall stå klart innan papps fyller femtio den sextonde mars. Jag hoppas att det går vägen.

Helgen har varit toppen. Vi åt en god trerätters på restaurang i fredags och hade lite tid för oss själva. Igår bowlade vi med kompisar i Luleå (jag vann!) och hamnade sedan på O´ Leary's för lite käk. Sen rörde Liz ihop en kladdkaka som vi avnjöt till Rules of Engagement som rullade på femman. Alltid skoj att vara med dem.

Idag har jag suttit och rättat engelska samt förberett lite av terminens franskauppgifter. I mars kommer det ett gäng fransoser hit till Boden och gästar oss. Det blir väldigt skoj! Vi skall ta med dem till ishotellet, ner i gruvan i Kiruna samt på samemuséet i Jokkmokk.

Brorsan förlorade en av sina lagkompisar igår.... han körde ner i en vak vid Trångforsbron.  Jag lider med hans anhöriga och vänner. Det är fruktansvärt när sådana hemska olyckor händer. Jag förlorade ju en av mina närmsta vänner i en olycka för snart sex år sedan och det var verkligen en jobbig tid. Speciellt som jag själv egentligen skulle ha varit med i båten där alla fyra drunknade. Ibland spelar slumpen en så stor roll. Att man tar en annan väg, en annan båt eller som i mitt fall; att man väljer att åka på en annan fest just den kvällen. Av någon anledning.

Borde sova

Men jag småplockar lite i lgh i stället och lyssnar på musik. I mp3-spelaren, annars får väl grannarna spel. Det var jätteskönt att träna. Fullsatt pass, det brukar vara så på kvällarna.

Nu har vi fått en festinbjudan till på lördag. Måste fundera på det. Kanske skulle vara kul? Men samtidigt har vi lite andra planer.

Nä, jag får nog skärpa mig nu och gå och lägga mig. Zzzzzzz................

Snart helg igen

Första skolveckan har snart susat förbi. Mycket att göra, men det har varit en bra vecka. I morgon kommer K hem igen. Vi ska gå ut och äta här i Boden för en gångs skull. Jag hade gärna åkt lite skidor och varit ute i helgen men med tanke på den kalla januaritemperaturen blir det nog inget av de planerna. Troligen kommer vi att umgås med vänner i Luleå i stället. Kanske träna lite. På tal om träning så skall jag till gymmet vid halv åtta. Spinnpump står på schemat i kväll och Jenny från jobbet skulle också dit, så det blir säkert skoj. Först av allt måste jag dock få i mig lite käk. Idag blir det lasagne, gött. Åt bara gröt till lunch, så jag är hungrig!


Idag har det inte hänt mycket

Jag har jobbat, kommit hem, ätit middag framför teven och nu ska jag snart iväg och gymma med en kompis. Ska bli skönt :)


Halka

Jag har nyss varit ute och slängt lite sopor. Det är ett smärre projekt att ta sig till sopbodan när det är såhär halt. Trots massiv grusning och sandning blir det ändå en del piruetter innan man är i hamn. Dagen har bjudit på ett besök vid universitetet. Nu känns det som om att jag snart är färdig med min uppsats. Det ska bli riktigt skönt.

Klas ringde tidigare, de hade haft något slags amerikanskt styrketest idag där de skulle göra max antal armhävningar, max antal situps och sen springa två miles. Han hade gjort 64 armhävningar (!) Jag är imponerad. Själv gör jag visserligen de små rackarna på tårna när jag väl gör dem (till exempel på pump-passen då vi kör axlar), men jag klarar betydligt färre.

Nu börjar Dr. House, dags för en fruktsmoothie och lite mys i soffan.

Tillbaka till verkligheten

Det kändes lite motigt att stiga upp i morse, efter två och en halv veckas trynande. På något sätt känns det ändå skönt att börja jobba igen. Visst är det skönt att vara ledig, men det är skönt med lite fasta rutiner och ramar i tillvaron också. Jag tycker att det var mycket roligt att återse kollegor och elever. Jag har börjat med ett nytt databaserat projekt med mina sjuor där de får lära sig franska både online och i klassrummet. Vi ska hålla på fram till sportlovet, sen får vi utvärdera och se om de tycker att de har lärt sig mycket av det. Själv tycker jag att det är alldeles utmärkt att lära sig språk framför datorn, det finns så många bra program!

Helgen var bra. Fredag var vi jättesega och mös på hemma i soffan, lördag spenderades hos Thomas och Tessi med tacosgoff och filmtittning. Vi hade tänkt oss till Kåbdalis, men det var - 22 grader när vi vaknade.... bad timing....  En hel del träning har det blivit också. Gillar att gymma med Klas.

Jag är så trött nu... och har en hel bunt med uppsatser som jag skall läsa igenom och ge respons på i morgon. Ska bli skönt att få lite synpunkter på min uppsats...förhoppningsvis måste jag inte in och peta alltför mycket i den.

Ha en trevlig vecka, det tänker jag ha!

Kan inte sova.....

I mitt försök att vända tillbaka dygnet sitter jag nu här alldeles spritt språngande ...nä, inte naken... utan klarvaken! Halv sex på morgonen, jo jag tackar. Klockan elva ska jag och Klas träna bodypump. Jag kommer ju att vara alldeles slut vid den tiden. Nåja, får passa på att läsa lite.

Vi har inga planer för helgen ännu. Vi vill åka till Kåbdalis och åka slalom, men vi får se hur det blir.


Jullovet går för fort....

Jag blev smärtsamt påmind om att lov alltid går fort när jag idag satte min fot på jobbet för första gången på länge. Nåja, det blir roligt med vardagslunken också, på sitt sätt. Men jag har ju nästan hunnit vänja mig vid att sova länge, njuta av ledigheten, nattsudda och göra vad som faller mig in. Nu har jag i alla fall skrivit på ända till den 30 april och det blir med all sannolikhet längre än så. Kanske rentav ett år längre?Jag tycker att det känns jättebra, jag trivs så otroligt bra på min arbetsplats.

Träffade några kollegor idag också. Kul att se dig Kurt. Jag vet att du ibland läser min blogg, kanske inte nu, men det var skoj att ses.

I övrigt har jag sprungit en massa ärenden idag. Fixat och trixat. Klas har varit och gjort en koll på BMW:n idag och allt såg fint ut. Känns tryggt och bra. Nu har vi dessutom ett fräscht bilbatteri, så här ska köras bensinvärmare för fullt! Värme gillas.

Jag har varit på Step In idag och kört ett bodyjampass. Det var härligt, det är mitt favvopass alla kategorier. I morgon blir det spinn-pump. Träffade en massa härliga människor och fick veta att paret som skulle gifta sig veckan innan oss har ställt in. Hon hade en stor bebismage, så det blir ingen brudklänning för henne inte. Åtminstone inte i år.

På tal om bebis så, har vi just nu Krille och lillbejsan Natalie här. Klas och Krister lirar dator och lillgosan sover sött i bakgrunden.

Morgondagen kommer nog också att bli hektisk, vi ska ta tag i en del saker!


Jooooo!

För er som vill se nyårsbilder, klicka på "Jenny" vid mitt foto här på sidan, i kanten. Sen går ni till min franska sida, där finns en del.

Trodde ni att ni skulle komma undan?


Det var ju ett tag sedan ni var på tjejfest hos mig... och ni kanske trodde att  ni skulle slippa undan bildbevisen? Men icke. Här är ett foto på två söta tjejer. Angelica och Louise.



Trodde ni att ni skulle komma undan?

Vi två

Vi två
Jenny + Klas = sant

Klas oanade frisörtalanger!

Är det nyår så är det. Lockar vill man ha, lockar ska det va! Vem kunde ana att Klas kunde skapa såhär fina lockar? Jag tror att jag kommer att använda hans oanade frisörådra nån fler gång ;)




Lockig i profilLockig bakifrånLockig

Galet rolig nyårsafton!

Idag är det första dagen på det nya året och vi ligger som så många andra i soffan och tar igen oss och kikar på Ivanhoe. Vi hade det jätteskoj igår! Vi firade  nyår tillsammans med mina föräldrar, syster samt grannfamiljen som flyttat in i mammas och pappas gamla hus. De har flyttat upp till Norrland från Stockholm och är jättehärliga människor. Stefans vuxna barn från ett tidigare äktenskap samt deras gemensamma var också med. Först satt vi vid långbord och käkade fondue för att sedan äta glass med varma hjortron. Därefter skålade vi i champagne och sköt fyrvekerier. Det är så vackert här längs älven med alla fyrvekerier från både norra och södra sidan.

Efter att vi skålat in det nya året tog vi festen till Stefan och Carina och sjöng karaoke och dansade natten lång. Ett riktigt röjigt och roligt nyårsparty blev det! Får återkomma med foton senare. Jag tror att det finns ett roligt bildbevis från när jag råkat krascha en stol....ha ha......

Vi uppfann även buggtangon sådär in på småtimmarna....det säger väl allt..ha ha.