Festen

Det var en trevlig femtioårsfest igår! Min mamma är en mästerkock och hade lagat hur mycket god mat som helst. Jag blir mer och mer inne på att vi kanske lagar maten själva till bröllopet. Jag får flörta med mamsen så att hon hjälper mig. Det kom många vänner till mina föräldrar och det var roligt att träffa dem alla, en del hade jag inte träffat på ett bra tag. Vi åt och drack och det öppnades presenter. Mamma fick ju också sin present igår från oss barn fast hon inte fyller förrän i oktober, men jag tror inte att det gjorde något ;)

Klas lyckades komma loss igår också och låg och snusade sött mellan matvarven (tror att han åt fem tallrikar av buffén!) eftersom han varit ute i fält. När det började trilla in mycket folk mot kvällskvisten vaknade han dock till liv. Jag har verkligen saknat honom i veckan, mer än jag brukar. Jag är ju så van att klara mig själv eftersom han ofta är borta i jobbet och jag har ju fullt upp med jobb, vänner, träning och annat.... men just nu är jag verkligen LESS på att han är borta så mycket som han är. Därför kändes det skönt att kunna sitta och kela och pussas en extra kväll sådär mitt i fältperioden. Han hade nog sin bästa fältdag igår, med god mat, feststämning och sin flicka vid sin sida. Det var en trevlig kväll helt enkelt.

Pappa har ju kämpat på med att få klart utbyggnaden av huset och nu är det extra uterummet kvar. Det blev hur fint som helst! Det är inte någon vanlig inglasad pensionärskuvös utan ett cirka 30 kvadratmeter stort uterum som är väldigt högt i tak och har stora, generösa fönster ner mot älven. De har verkligen fått det fint i huset sen vi flyttade ut. Det är nästan så att man blir sugen på att flytta tillbaka! :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Det låter som en lyckad födelsedagsfest:)

Om du bestämmer dig för att laga maten själv så hoppas jag du säger till om du behöver hjälp med något, inte meningen att du ska stessa ihjäl dig på den stora dagen!

2007-03-17 @ 19:02:26
Postat av: Erika

att laga maten själv är ju myyycket billigare (och kanske godare oxå?) vi hade en kompis som lagade maten åt oss och sen hade hon några med sig som hjälpte henne att servera, huuur gott som helst och myyycket billigare än catering:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback