Söker jobb

Har varit lite hängig och haft ont i huvudet ett par dagar. Inte från mornarna, men fram emot eftermiddagarna och kvällen. Funderar lite på om det är min syn som blivit sämre? Ska beställa tid för synkontroll. Jag är inte speciellt bra på att använda mina glasögon. Borde nog bättra mig där..... men nu tänkte jag i alla fall skaffa linser också. Någon som vet ungefär vad det kostar? Jag tror att det kan passa mig bättre. Nu idag mår jag dock bra, men det är ju bara förmiddag ännu....så, det lär ju visa sig.

Jag håller på att söka jobb just nu. Över hela landet. Jag har börjat med de annonser som gått ut i mitten av april, hör av mig till rektorerna och kollar läget. Hittills har jag fått många positiva svar, det verkar som om de har haft svårt att få tag på språklärare i franska och det låter ju lovande. Känner mig inte säker på att få vara kvar på Sanden, trots att jag gärna vill jobba kvar. Det kan ju komma någon lärare som har spanskakompetensen och knuffa bort mig, så jag tänker inte ta några risker. Efter att jag gjort klart april kan jag börja med maj-och juniansökningarna, som inte skall vara inne ännu. Jag söker till och med jobb i Arvidsjaur, det du Louise! ;)

Klas jobbar helg nere i södra delarna av vårt avlånga land. Kommer hem på måndag och stannar tio dagar med sin flicka. Mys. Nu ska jag slänga i mig mitt käk och sen ska jag möta upp Annelie. Vi ska gymma lite. Trevlig helg på er!



Tr?na

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är verkligen bra med linser, när man väl vant sig (tar tid att ta på och av första tiden, men sen vänjer man sig). Första gången kostar ju synundersökningen då de bestämmer vad du ska ha för linser (bas, diameter, styrka). Och det är nog bra att köpa första omgången linser där då också. Men köp inte för mycket första gången, börja med typ ett 6-pack månadslinser (= 3 månader, och om du varvar med glasögon räcker de ju längre). Linsvätskan kostar ju också. Sen om du vill fortsätta ha linser kan du göra som mig och köpa samma sorts linser online... jag brukar handla från Lensway, där kostar ett 6-pack månadslinser 236 kr. Linsvätska köper jag på Synsam för ca 85 kr och en flaska räcker i ett par månader. Och t.ex. nu inför Italien tänker jag köpa ett 30-pack dagslinser (räcker 15 dagar) för 139 kr. =) / Lill-Sista'

Postat av: Louise

Har också planer på att skaffa linser nu inför sommaren. Låter toppen det där med att söka jobb här =) Jag berättade för M att vi hade samma resplaner för kommande vinter, han tycker det låter toppen om vi lyckas ordna ledigt osv samtidigt!

2007-05-06 @ 16:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback