Frieriet

Klas friade till mig för lite mer än ett år sedan. På julafton. Han hade slagit in ringarna i ett litet paket och skrivit ett julklappsrim: "Om inte Anders säger nej, vill du då bli min tjej?" Min pappa heter Anders och här fick han ju en skriftlig förfrågan om sin dotters hand...ha ha... :)

Eftersom paketet var så litet och låg längst in under granen var det kvar till sist. Tomten höll nästan på att missa det. Vad jag svarade på den frågan? Klart att jag ville bli Klas tjej!

Nu har vi alltså varit förlovade i över ett år, men vi följer inte riktigt seden om att gifta oss inom ett år från förlovningen. Datumet för vigseln är egentligen satt till den 29 juni i år, men vi skall nog ta det nästa sommar eftersom att vi inte hunnit planera lika mycket som vi trodde. Jag åkte ju iväg till Frankrike i samma veva som vi bestämde datum. Ett annat skäl till att senarelägga den stora dagen är att jag så gärna vill bjuda in mina utländska vänner. Då passar sommaren 2007 bättre. Nu har jag alltså över ett år på mig att planera och eftersom ett bröllop kräver ganska mycket planering känns det skönt. Jag tänkte att ni skulle få följa oss i den planeringen, vi kan behöva en hel del smakråd och tips.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback