Härlig helg

Skön helg! Fredagen tillbringades i Thomas och Tessis sällskap. Först på restaurangen som finns på bild nedan, Thai Thai heter den, och sedan moonlightbowlade vi. Skoj! Jag slog några strikar i alla fall och vann över Klas, det är huvudsaken ;) Thai thai är dett nytt ställe i Luleå som serverar thailändsk och japansk mat. Väldigt mysigt, från den höstmurriga fredagkvällen klev vi in i en helt annan miljö. Det kändes som om vi befann oss utomlands. Jag vill gärna gå ut och äta där igen. Lördagen tillbringades också i Luleå, med Mattias och Liz. Lite shopping och en fika. Sen åkte vi till bredis och åt en jättegod långpanna med "Grekisk pytt". Mumselimums! Vi såg teve och myspysade. Spelade ett parti poker och jag vann, pokerdrottningen slår till igen! Även här är den största sporten att slå Klas, annars är jag inte så tävlingsinriktad. Idag förlorade jag och Liz däremot mot Klas och Thias i "Vem vill bli miljonär". 

I fredags var vi på Beijers och skulle köpa lite trådbackar till garderoberna......... vi plockade ihop lite av varje och lufsade iväg mot kassan. Döm om vår förvåning om backeländena gick på nästan 5000 spänn! Varning utfärdas härmed för att köpa trådbackar.... usch, snuskigt dyrt. Nåja, vi får ett välorganiserat hem i alla fall. Kan behövas.

Ny vecka snart. Lektioner hela veckan förutom fredag, då ska vi springa runt bodträsket. Folkhälsodagen. Tänkte se lite bra teveserier i veckan. Har börjat att följa House och Weeds. I morgonkväll ska jag se 100 Höjdare, jag gillar Filip och Fredrik! Min sista vecka som 25-åring, på söndag blir jag 26..... närmare trettio än 20..... hm, vet inte vad jag tycker om det. Har väl egentligen varit det ända sedan jag klev över 25-strecket.  Ja ja, ha en bra vecka!


Thai thai



Bodyjam!

Försöker komma igång med träningen igen. Ikväll var jag på bodyjam på Step In. Det var superkul! Ganska svårt med alla nya steg eftersom jag aldrig tränar dans eller aerobic längre. Måste ändra på det, för det var ju hur kul som helst. Tyvärr är hela fredagen fullbokad. Måste gå dit på morgonen och boka in mig.

Klas kom hem igårkväll. Helskönt! En hel vecka med honom. Han flög alltså dit på måndag och återvände på tisdagen, onödigt??? Jepp, men härligt för oss att hans lektioner blev inställda. Haft en bra dag med ungarna idag, alltifrån svenska till franska och engelska. Imorgon samma lika.

I övrigt inget nytt under solen.

Morgonfika

Sitter och käkar frulle framför datorn, läser morgontidningarna på nätet. Har lyxat till det idag med gravlaxmackor, scrambled eggs och jättegod juice. Till det té och naturell yoghurt. Idag har jag bara en lektion på Sanden, sedan ska jag till Torpis. Bara franska hela dagen, jättekul!

Klas kommer kanske hem redan ikväll....håller tummarna och tårna, det vore väldigt roligt.

Piratfest

När Mattias fyllde trettio hade Liz fixat pirattema. Vi ilade iväg till Myrorna och skaffade papegojor och diverse attiraljer. Sen åt vi piratmiddag, spelade piratspel osv. Superkul! Fler temafester åt folket! :) Det bästa var att vi hittade en leksakspapegoja som kunde tala, den upprepade allt man sa. Den hade vi mycket skoj med.



42921-10142921-100vilda piraterklaspirat

Måndag igen, veckorna springer förbi.

Helgerna går alldeles för fort, hinner inte njuta av min älsklings sällskap särskilt länge. Men i morgon kanske jag får en överraskning i form av en tidigt återvändande Klas! Han åkte i morse och kommer nog tillbaka redan imorgon kväll. Slöseri med flygbiljetter, men jag är glad :) Mys mys mys, ska bli härligt att få rå om honom under nästan en hel vecka.

Allting är fint, trivs fortfarande bra på jobbet. Det har ju såklart hänt en massa saker sen sist jag skrev, men jag orkar inte summera. Nu har vi fått en ny regering. Jag tror att det kan bli bra, det behövs lite nytt nu, sossarna hade suttit så länge. Ja, vi får ju se vad alliansen gör av detta.

Har varit på vårdcentralen idag, i helgen hittade  vi en knöl på min vänstra sida, ungefär i midjehöjd. Allmänläkaren kunde inte säga mycket, det krävs att jag åker in till en kirurg för att göra en biopsi eller nåt. Det är nog inte nån fara, men en knöl är dock ändå en knöl. I övrigt har förkylningen bedarrat..... jag fick äta upp mitt "Jag är minsann aldrig sjuk", eftersom jag hostat och snorat mig igenom de senaste två veckorna.

Veckan bjuder på en massa Idoltittande, hejar extra mycket på Marcus och David, som har Bodenanknytning. Jag har nyss legat och goffat godis framför Simpsons och diverse annat på teve. Är trött och seg. Ska sätta mig och rätta lite nu. Hänga lite tvätt....kanske torka av diskbänken. Ha ha, spännande liv, va???


I'm alive, men upptagen

Jag bloggar inte så ofta, men när jag väl bloggar brukar jag blogga mycket på en gång! ;) Allt är bra med mig, förutom att jag är lite förkyld. Det kändes som om det var en riktig halsfluss med feber på gång i förrgår, men jag klarade mig. Än en gång! Och nu är jag bara lite småsnorig :) Jag tror stenhårt på att det är alla naturmediciner som jag bombar kroppen med varje gång jag är sjuk som ger resultat. Jag är aldrig sjuk numera! Det tackar jag esberitox, Coldizin och min honungsburk för. Vitlök och c-vitamin är också toppen samt det spray som jag införskaffade när jag var i Frankrike sist. Det bedövar halsen och dödar bacillerna. Ni ser..... en massiv bombning av kroppen... men det verkar funka! :) yihooo!

I övrigt är jag hemma från jobbet på lunchrast. Trivs jättebra. Med kollegorna. Med barnen. Med arbetsuppgifterna. Jag ska inte sticka under stol med att det är ett jobb som kräver mycket av en. Jag jobbar väldigt, väldigt mycket. Men det känns som om det är värt det. Jag undervisar två klasser i franska, två i engelska och två i svenska. Dessutom undervisar jag sexorna på Torpgärdsskolan i franska en gång i veckan. Ytterligare tre klasser, så sammanlagt har jag en hel del elever. Jag är jätteimponerad av Torpgärdsskolan och sexorna. Mycket roligt att vara där på tisdagarna. De tillämpar "Noll tolerans" vilket innebär att alla former av kränkningar och mobbning samt stök på lektionerna är absolut förbjudet. Det verkar vara en god idé. Fler skolor borde nog följa efter.

I eftermiddag ska jag ha en lektion i svenska med åttorna, sen är det....helg!!! :)