Tacoooos!

                                Tacoooos!

Vi är barnsligt förtjusta i tacos! Ikväll ska vi ha tacoskväll hemma hos oss med några kompisar och bara goffa i oss, dricka rödvin och ha kul. Dessutom är det finväder ute, snart grillpartydags! *lycklig*

Påsken

Nu är påsken över! Jag har jobbat helaste påsken, men det gör inte så mycket eftersom vädret har varit kasst. Dessutom är det ju bättre betalt under påsk, dubbel lön! :) yabbadabbadooo! När jag inte jobbat har vi varit runt och träffat släkt och vänner. Sånt är alltid skoj! Påskmiddag hos mina föräldrar, påskmiddag hos Klas föräldrar och tack vare snälla mamma och pappa har vi haft massor av gravad lax att frossa i på frukostmackorna under påsken. Jag har inte pluggat så mycket, men nu ikväll ska jag köra på.

Förra veckan hade jag ont i magen av beslutsångest över huruvida jag skulle jobba och plugga samtidigt i höst, som jag gör nu, eller bara koncentrera mig på plugget. Jag tycker inte om att ta studielån....det känns onödigt att låna pengar när man jobba och få ut mer än vad csn betalar ut varje månad. Jag har dock bestämt mig för att enbart plugga i höst! Jag har ju bara sista terminen kvar och det kan vara värt att låna lite mer pengar för att bli klar. Beslutat och klart!

Rolig nyhet är att jag kommer att få semester i sommar! Jag har ju inte haft någon rejäl sommarsemester på flera år, så det känns verkligen lyxigt! :)

Idag är jag ledig. Har varit med Klas och Krille och gymmat och nu ska jag hoppa i duschen. Sen väntar min dator på mig, plugga-plugga-plugga.....


Fin fredag, ledig lördag

Igår var en härlig dag. Sov ut länge, fick en del pluggat, tränade spinning och åt mysig middag med min älskling. Sen var vi hos Marielle och David och där var det massor av kul folk så det var riktigt skoj! Catrin och Curry var där med sin lilla bejse, så söööt! I jämförelse med en annan liten krabat, endast en vecka gammal, så såg dock  tremånaders-Alex jättestor ut. Kul med en massa bejsar.

Nu har vi nyss ätit brunch..... Vaknade tidigt i morse, men vi har legat kvar och kramats och myst i sängen hela förmiddagen. Så skönt att vara lediga tillsammans! Jag ska göra nåt som jag inte gillar att göra på lördagar...plugga....men sen ska vi umgås med kompisar och dricka lite vin och äta mat. Det blir skoj :) Måste komma framåt i pluggandet, vill få iväg uppsatsen NUUUU. Är less på den. Bläää. Uuurk.


Soft dag

Har varit en rätt lugn dag. Jobbat till två, fikat med Lojsan och varit med Klas hela kvällen. Nu är det helg i tre dagar. Ledig till på söndag. Härligt! :)

Varför syns bara min ena blogg?

Varför syns bara min egna blogg?
Jag har ju två bloggar, dels den här och dels min bröllopsblogg. När man klickar på mitt namn eller söker på webblogg.se efter bloggar syns dock bara bröllopsbloggen. Varför har det blivit så? Förut såg man båda. Någon som har nån liten aning?

Bodens bästa mat!

Igår var vi och åt en sagolikt god middag! Den avnjöts i goda vänners lag på restaurang Viljan, hotell-och restaurangprogrammets egen restaurang. Vi åt en skaldjursmiddag:

Kall förrätt

Grillade jätteräkor på spett, rullade i sesamfrön med chilidipp till. Smörstekt löjromstoast med lite gräslök och till detta några små stänk av teryiakisås.

Varm förrätt

Skummig skaldjurscappucino med en kräftcrèmefraicetimbal, sprödbakat västerbottensostflarn och pilgrimsmussla inrullad i filodeg som friterats på en bädd av shiitakesvamp och ruccolasallad.

Varmrätt

Färsk, gratinerad hummer americaine med pommes duchesse och en beurre-blanc sås

Efterrätt

Chokladkolapaj med slicade färska jordgubbar och vispad grädde. Kaffe eller te.


Till detta drack vi vitt vin. Vi firade att en av våra bästa vänner, Elisabeth, fyllt trettio år. Hon fick present hemma hos oss efteråt och vi drack lite te och surrade. Mysig kväll. Jag älskar att gå ut och äta och att restaurang Viljan har Bodens bästa mat står nog utom allt tvivel! Ska beställa hem deras menyer, så att vi kan börja gå dit och äta varje gång de har nån sån här temakväll.