Hur vuxen är jag?

Jobb (1p) - Jepp
Visitkort (1p) - Bara andras..ha ha..
Konferens (1p) - Ja,  med mitt förra jobb hade vi ofta det.
Bor hos föräldrar (-2p) - Nixpix
Vara sambo (1p) - Ja, underbart.
Vara förlovad (1p) - Ja, sambon friade för lite mer än ett år sedan.
Vara gift (2p) - Inte ännu, men vi planerar för bröllop :)
Skild (3p) - Nej
Äga villa (2p) - Nej, vi bytte huset mot lgh. Baklänges???
Ha en bil (1p kombi + 1p) - ja
Hund (1p) - nej
Lån (1p) - Lite studielån samt ett litet lån på lgh.
Gemensam ekonomi (1p) - Ja
Pensionsspara (1p) - Jepp, jag sparar till en rullator i guld!
Storhandla (1p) - Det är vi bra på.
ICA-kundkort (1p) - Japp, till och med varsitt...*fniss*
Använda rabattkuponger (2p) - Det händer
Äga hushållsassistent (1p) - Japp
Äga diskmaskin (1p) Jepp
Dubbelsäng (2p) -Japp
Ha julgran på julen (2p) -Jajjomensan
Gråa hår (1p) - Inte det
Celluliter (1p) - Ja, mina "smilgropar på låren" *skratt*
Prenumerera på morgontidning (1p) - Skulle vilja ha
Lösa sudoko (1p) - Näj
Välja att inte svara i telefon (2p) - Ja det händer
Putsa fönster (1p) - Nej
Svampplockning (2p) - Nej, skulle nog bara ta fel svamp och dö på kuppen.
Långfärdsskridskor (1p) - Nej, men verkar skoj.
Parmiddag (1p) - Ja, ofta.
Vinprovning (1p) - Nej
Danskurs (1p) - Jepp
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) -Jo
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Ja tack, päronkonjak.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Nej
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) -Helt klart!
Spela Bingolotto (1p) - Nej
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) -Noway
Ha höftproblem (1p) - Näj
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) -Glöm det, jag är vuxen, inte pensionär ännu...
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Oh ja!
0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där"

Jag är alltså där.....shit! Men vad skönt egentligen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback