Melodifestivalen!

Igår var det final i melodifestivalen. Vi laddade upp med chips, godis, popcorn, ostrokar och dricka. Sen goffade vi rejält! Mycket trevlig kväll :) Jag hakar på Tessans idé och recenserar låtarna från igår.

Carola Hon har en underbar röst, men jag höll inte på henne. Tror inte att låten kommer att göra succé i Athen, även om den var bättre på engelska än på svenska. Carola var jättesnygg.
Andreas Johnson Min favorit igår! Jag och Lizzie röstade på honom. Dessutom tycker jag att han är snygg.
BWO Jag gillar inte Alexander Bard något vidare, men det är en ganska bra låt som säkert kommer att spelas mycket på uteställena framöver. Lilla guldlockig-dockan var ganska söt :)
Magnus Bäcklund Nja....inte min typ av låt. Tur att han inte tog skinnbrallorna...
The Poodles Både en bra låt och ett bra framträdande. Kunde ha funkat rätt bra i Athen. Coola killar!
Björn Kjellman Härlig utstrålning och en mysig låt, lite som allsång på skansen en varm sommardag.
Kicki Näe, Kicki har nog gjort sitt i dessa sammanhang, även om det var roligt att hon fick boosta sitt självförtroende lite genom att ta sig vidare till final.
Rednex Pinsamt! Hur tog de sig vidare????
Linda Bengtzing gjorde ett bra framträdande och låten sätter sig, kommer att spelas mycket i radio. Spelar lite väl mycket på sin sexighet, tycker jag.
Magnus Carlsson var årets kalkon! Han kan ju så mycket bättre.

Lena gjorde ett bra jobb som programledare och jag gillade hennes medley av schlagerlåtar som handlade om de olika artisterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback