Uppdatering!

Jag har inte bloggat på ett tag, men nu är jag back in bloggbusiness! Sen sist har det inte hänt speciellt mycket. Har umgåtts med vänner och pojkvän, tränat, slukat böcker, pysslat med lägenheten, jobbat en hel massa, suttit vid msn och snackat strunt osv osv. Livet rullar på och det rullar fort.
Det går tyvärr väldigt segt med min uppsats....avlägger härmed ett blogglöfte om att snarast dra ut tummarna ur röven och sätta seriös fart framåt.

Idag har jag jobbat till 17. Vi hade schemamöte och jag hade bakat min famösa cheesecake samt en citronpaj. Citronpaj kanske inte låter så smarrigt, men kombinationen sött som gifter sig med syrligt är helt enkelt oslagbar! Fikat gjorde succé och i morgon är det jag som tar med mig recepten till mina arbetskamrater. Kul att de gillade mina egna favoriter.

Älsklingen stod för matlagningen idag eftersom att han är hemma från jobbet och är sjuk. Han har fått ett virus på balansnerven och så fort han vrider på  huvudet snurrar hela världen. Jag tycker riktigt synd om  honom...... Läkaren säger att det kan dröja flera månader innan han känner sig riktigt frisk igen. Vi hade tänkt ha plutonsmiddag hemma hos oss på lördag och även hinna med en hel del skidåkning i Kåbdalis i helgen, men det blir nog inget av varken med det ena eller det andra. Har alltså inga spikade helgplaner ännu, men det vore trevligt om middagen mot alla odds faktiskt blev av. Tycker om att laga god mat och bjuda in folk på fest.

På senaste tiden har det blivit en del pokerspelande. Förra helgen var vi hos Klas familj och då åkte pokerkitet fram. Sen har brorsan och Emily varit här också och lirat lite Texas. Väldigt skoj med poker! Helst ackompanjerat av lite ostkrokar och godis.


I morgon jobbar jag bara till 12. Sen blir det Hansson's tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback