Jag undrar om mina grannar stryper mig snart???

Det är fullt möjligt....Kanske kan de ta att jag brukar tvätta sent på kvällarna, så att hela huset skakar av centrifugeringen, men igårkväll både tvättade jag samt råkade nog väcka hela huset. By mistake, naturligtvis... men ändå. Jag låg i sängen och surrade med Klas i telefon då ett billarm plötsligt gick igång utanför mitt sovrumsfönster. Det tjöt som bara den och ju fler minuter som gick och ju mer jag undrade över om jag skulle bli tvungen att sova i kakafonin, desto mer svor jag över den granne som inte hade vett att gå ut och stänga av larmet. Efter cirkus en kvart förflyttade jag mig.... och döm om min förvåning när larmet bara blev starkare och starkare ju mer jag närmade mig mitt eget kök!

Jag hade råkat lämna dörren till frysen öppen..... och när den nådde en temperatur av ynka 8 minusgrader stämde den upp i en icke angenäm symfoni... som lät som ett billarm. Just så. Så nu hatar mina grannar mig ännu mer.

Nåja, jag ska inte tvätta i kväll, så de kan alltid glädja sig åt någonting! :)



Kommentarer
Postat av: Kusin Sofie

Haha!! Det är nog bäst att du tar det lungt på kvällarna ett tag fram över... Ingen dusch, ingen tvättning och ingen avfrostning av frysen! =) Tacka vet ja att bo i Bredåker utan grannar! ;)

2006-11-08 @ 18:49:31
Postat av: Erika

hahaha... så det kan gå! Tur att den hade larm iaf så du inte hade vattenbad på golvet sen...

Postat av: Nenne

Re Kusin: Ha ha ha, jo att bo i Bredis har sina klara fördelar. Har tvättat i kväll också, tycker synd om grann-stackarna!

Re Erika: Jo, tänk vilken hemsk start på dagen det hade varit! Morr morr....

2006-11-08 @ 22:40:47
URL: http://jennywvw.webblogg.se
Postat av: Malin

Hihi... jag vet hur det är... mitt brandlarm började tjuta idag, när jag gjorde middag. Nej, jag bränner inte vid min mat! Det var vitlökssmörsrök från ugnen som jag antar luktade så pass starkt att vampyr-brandlarmet sa ifrån... ;) Men jag var snabb att få tyst på det.

2006-11-09 @ 02:33:58
URL: http://malin4u.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback