Lördagstradition

Lördagar är för mig att ligga kvar lääänge i sängen och vi äter aldrig frukost hemma på lördagarna numera. I stället möter vi upp kompisar på stan och käkar brunch på Hanssons eller Café Ollé.Jag tycker att det har blivit en trevlig vana, speciellt när vi ses så sällan jag och Klas. Då måste man få lyxa lite. Idag vaknade jag med världens halsont och snuva, så jag kunde knappt svälja ner maten. Det blev en god våffla med sylt och en macka med viltröra. Mums :) Annars brukar bakpotatisk med lax- och romröra vara en favorit. Gravad lax.....mmmmm....... Vi sov länge idag, var inte på stan förrän vid halv ett. I kväll är vi bjudna på fest, men vi ska åka på bio i stället. Vi ska se Borat-filmen, som alla påstår är så rolig. Klas sambo säger att han delar in sitt liv i "före och efter Borat", så mina förväntningar är skyhöga. Jag tycker om att skratta, så jag hoppas verkligen att den är så rolig som folk säger.

Orkar inte åka på fest, har lite feber och känner mig inte så kry. Det blir perfekt att mysa ner sig i biofåtöljen och kika på film.

Igårkväll var vi sjulsmark och grattade lillasyster Anneli på 24-års dagen. Det var skoj, men mindre skoj att känna sig såhär krasslig. Vi kikade på Idol. Jag tycker att Erik gjorde bäst ifrån sig, men hejar ändå på vår norrländske Markus.

Kommentarer
Postat av: Murjäkk

Åååh, brunch låter ju supermojs! Jag äter alltid Rom- och laxröra på Café Ollé. :) Hoppas att ni mår bra! Kramis!

Postat av: Louise

Jag vill också käka brunch på hanssons, fusk säger jag bara ;) Nästa helg är vi i boden så då får jag ta igen det jag missat i helgen :)

2006-11-19 @ 12:59:54
Postat av: Jenny

Re Louise: Jepp, nästa helg får vi ta en brunchdate! ;)

2006-11-20 @ 06:11:08
URL: http://jennywvw.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback