Är Polen som NordPolen (ho ho ho) även denna gång?

Sicken dålig ordvits...mohaahaa. Idag har jag jobbat, i kväll har jag packat. En riktig snabbpackning där jag slängde ner det jag trodde mig behöva för ett bröllop och en Polenresa. När hjärkontoret tickar igång på ämnet Polen så börjar nästan min bleka lekamen huttra och frysa av bara tanken. Sist Polen var på tapeten såg jag nämligen ut såhär mest hela tiden. Man kanske skulle kunna tro att vi var där i november med tanke på vinterjackan och de dubbla brallorna, men faktum är att vi besökte Krakow i slutet av juli, mitt i högsommaren! Vi hade i stort sett bara packat sommarkläder och det bara ren och skär tur att Kloke maken fått med sig en varm jacka. Den snodde jag raskt åt mig...

Har inte packat ner någon jacka den här gången. En mysig huvatröja är allt. Och sommarlinnen och sommarkjolar. Om Polen lurar mig igen får jag väl köpa en dunjacka.

Det franska ordet för en stor dunig mysjacka är "Doudoune" , jag gillar det ordet. Vet inte varför, men vissa ord gillar man bara.


Är Polen som Nordpolen även denna gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback