Betyg och bestyr

Jag har ju varit minst sagt absent från bloggen på den senaste tiden. Till viss del beror detta på latmask, men även att vi haft fullt upp med såväl sociala begivenheter (mycket trevligt), mycket på våra jobb (mindre trevligt), sälja lägenheten (den är kvar) osv. Det bästa med senaste tiden är att pappas operation i Umeå verkar ha gått bra. Det kanske är för tidigt att säga det ännu i och för sig, men han verkar vara väldigt pigg med tanke på att de har sågat upp hans bröstkorg och stannat hjärtat osv. Nu ska han vara sjukskriven i tre månader.

På jobbet har det varit idel avslutande av olika områden, rätta prov och uppsatser och det har mynnat ut i att jag nu har satt betyg på samtliga av mina elever som går i åttan eller nian. Att sätta betyg är inte helt lätt. Jag satte alla mina i fredags och nu har de fått ligga och ruva till sig i helgen och sen går jag noga igenom alla betygen och kollar så att jag har satt rätt betyg på rätt elev. Det är farligt att scrolla för mycket med musen, ett G kan bli ett MVG och tvärtom. Det gäller att kolla igenom. Jag såg dessutom att någon elev saknades på min lista, det måste jag fixa i morgon.

Precis som eleverna, så längtar jag till jullovet. Mer än två veckors ledighet. Mycket skönt, må jag säga!



Betyg

Kommentarer
Postat av: Erik. O!

Tjenare, minns du Erik. O från sanden, 9:3-4c? Ja de e jag baby ;D

2007-12-21 @ 13:34:20
Postat av: Jenny

Re Erik: Det minns jag, vad gör du nu? :)

2007-12-22 @ 02:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback