Julen 2007


Julen nalkas med stormsteg och jag har nästan alla klappar kvar. Jag har dock en liten fundering kring vad jag ska köpa, så det bör inte ta alltför lång tid. Meningen var att vi skulle spendera julen hos Krister och Madelene i deras hus, men eftersom att de har en massa krångel med huset och håller på att fixa värmesystemet och någon vattenskada, så misstänker jag att det blir jul i Hemmings i år. Vi kör vartannat år hos min familj och vartannat år hos hans familj. Nästa år skulle jag gärna vilja ha julen hemma hos oss, första året vi bor i huset. Det skulle vara jättekul. Nu är det snart bara två månader kvar innan vi får flytta in. Det känns jättebra. Jag längtar efter vårt hus.

Med julen kommer alla fester och sociala tillställningar. Julafton, juldagen, nyår, spelkvällar, myskvällar..... Det gillas. Nu i helgen har jag också varit ute i partysvängen. Först femtioårskalas för Marie Louise på mitt jobb och sen julfest med Klas jobb. Klas hade arrangerat festen igår och det var jättegod mat. Tournedos med gratäng.... mums, skulle jag kunnat käka nu igen.  Idag tvättar jag. Det jag mest av allt borde tvätta är dock mitt hår. Vi har inget badrum och jag måste tvätta håret i vasken...... Jag som gillar varma, långa, sköna duschar.... nåja, Bergenudds kanske är klara med vårt badrum till fredag i alla fall!


Ljuus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback