Tillbaka till verkligheten

Det kändes lite motigt att stiga upp i morse, efter två och en halv veckas trynande. På något sätt känns det ändå skönt att börja jobba igen. Visst är det skönt att vara ledig, men det är skönt med lite fasta rutiner och ramar i tillvaron också. Jag tycker att det var mycket roligt att återse kollegor och elever. Jag har börjat med ett nytt databaserat projekt med mina sjuor där de får lära sig franska både online och i klassrummet. Vi ska hålla på fram till sportlovet, sen får vi utvärdera och se om de tycker att de har lärt sig mycket av det. Själv tycker jag att det är alldeles utmärkt att lära sig språk framför datorn, det finns så många bra program!

Helgen var bra. Fredag var vi jättesega och mös på hemma i soffan, lördag spenderades hos Thomas och Tessi med tacosgoff och filmtittning. Vi hade tänkt oss till Kåbdalis, men det var - 22 grader när vi vaknade.... bad timing....  En hel del träning har det blivit också. Gillar att gymma med Klas.

Jag är så trött nu... och har en hel bunt med uppsatser som jag skall läsa igenom och ge respons på i morgon. Ska bli skönt att få lite synpunkter på min uppsats...förhoppningsvis måste jag inte in och peta alltför mycket i den.

Ha en trevlig vecka, det tänker jag ha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa du jag måste då säga att fasta rutiner och ramar är underskattat, saknar verkligen det just nu. Jag är i boden i veckan så hör av dig om du har en stund över.

2007-01-08 @ 17:02:07
Postat av: Louise

Det kan ju vara bra att skriva vem inlägget kommer ifrån också hihihi

2007-01-08 @ 17:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback