Blåhåll tummarna och tårna!

Idag lämnade jag jobbet senare än vanligt..... vid halv sex. Jag som brukar vara därifrån vid fyrasnåret och nu när jag egentligen har semester och allt. Tyder det på att man:

1) Gillar sitt jobb
2) Har seriösa problem med att dra gränser mellan arbetstid och fritid.
3) Inte har fattat att man har semester. Inte van liksom?

Jag skyller på att jag inte riktigt hunnit klart inför sommaren. Det går alltid att göra liiite till ;) Sen så ska jag ju ta över en ny klass och det är alltid roligt att ha lite koll på de nya innan hösten startar. Jag ska ha en åtta som jag även kommer att jobba med i projektform för att samla pengar till en resa till Sri Lanka. Jag kommer att få dela klassen med en mattelärare och jag håller tummarna för goa Jenny E. Det vore roligt att jobba med henne.
USA

Orsaken till att det är en USA-flagga här nedan är att Klas fick reda på idag att den av kaptenerna som blir kursetta får en resa till USA (ett halvårs studier over there) och jag kan inte hjälpa det: jag håller tummarna och tårna så att jag blir blå, så mycket önskar jag att han skulle få det stipendiet. Dels för att jag vet att det skulle betyda så mycket för honom, dels för att jag tycker att han är värd det som han har kämpat det här året. Han har verkligen gjort en bra prestation. Min idol. Sen så skulle jag väl inte tacka nej till ett liv som lyxhustru over there heller....





 

Kommentarer
Postat av: Erika

håller tummar och tår! Vad spännande!!=)

Postat av: Louise

Vad skoj att höra att det blir någon som får åka i år. Givetvis håller vi allt som går att hålla för att det blir Klas. Då har vi en super bra anledning att fira! Jag utgår ifrån att du meddelar så fort han hör något!

2007-06-18 @ 20:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback