Indridason gör det igen!



Skriver en deckare som jag har svårt att lägga ifrån mig alltså. Jag blev glad när jag såg att en ny bok av min favoritislänning hittat fram till pockethyllan. Den här handlar om ytterligare ett mystiskt försvinnande som skall lösas av Indridasons huvudkaraktär; polisen Erlendur. Jag tyckte jättemycket om den. Har läst lite andra pocketböcker på senaste tiden också. Dels En märklig affär av engelsmannen Peter Robinson och sen kunde jag inte låta bli att köpa augustprisvinnaren Susanna Alakoskis bok Svinalängorna. Robinsons bok behandlar en mordgåta och ett försvinnande, men jag gillade den inte speciellt mycket. Den kan ni strunta i att plocka med er. Alakoskis prisade bok tyckte jag om, jag gillade språket och skildringen av misären bland människor i samhällets ytterkant, de boende i ett område som i folkmun kallades just "Svinalängorna". Ingen favorit, men läsvärd.


Mannen i sjönen märlligsvina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback