Huselihuuus, var ääääär du???

Jag avskyr att vara hemma från jobbet och känna mig såhär feberyr och hängig. Eftersom jag i princip aldrig är sjuk och hemma från arbetet, hade jag ingen aning om hur många telefonförsäljare som ringer dagtid. Jag hoppas att det skall vara någon bekant som ringer och tycker synd om stackars lilla sjuka jag, och så är det en hurtfrisk pain-in-the-ass försäljare som vill pracka på mig sockor eller Rosenrot. Som tur är jag bra på att snäsa av dem. Vänligt, men mycket bestämt. Här finns inte utrymme till att luras. Nu när jag är sjuk behöver jag inte ens snäsa, det räcker med att väsa.

Jag undrar när vi äntligen skall hitta ett hus som vi gillar. Vårt problem är väl att vi inte riktigt är på det klara om vi vill

1) Bygga nytt och få välja allt själv och få ett jättefräscht hus. Tyvärr ett dyyrt hus.
2) Köpa ett gammalt hus och renoverat det fint, precis som vi vill ha det.
3) Köpa ett hus som är i toppskick, men ändå begagnat.

Nackdelen med att köra på alternativ nummer tre är ju att om vi köper ett så pass fint hus, har vi kanske inte samvete att slänga ut det där nya Marbodalköket bara för att vi egentligen vill ha en annan stil på köket. Har man betalat en och en halv miljon för ett hus har man ju inte råd att renovera på samma sätt som om man köper ett gammalt hus. Det skulle vara roligt att hitta rätt någon gång bara....


Hushus

Kommentarer
Postat av: Murjäkk

PÖSS!

2007-11-07 @ 20:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback