En rödbeta är en god beta

Det blir mycket soppor nu när det är hurvens-kallt och jag är själv hemma. Jag kommer hem, chop-chop-chop, kastar ner det hackade i en gryta, gör annat, gör annat, gör annat, petar på grejset och ser om det mjuknat, tar fram "stavis" (min kompis stavmixern), mixar slätt, häller tillbaka i grytan, späder, kryddar lite, gör annat, häller upp, klickar på lite gräddfil eller smular ner lite fetaost, färdigt!

I kväll var det rödbetor och lök som fick puttra under locket. Borstj. Mycket gött. Sitter och äter en skål nu och känner att jag blir lite mer ljummen i alla fall.


Borstj

Kommentarer
Postat av: Malin

Det lät riktigt gott. Jag måste också börja göra soppor. Men nu blev jag ju hungrig... typiskt att man alltid blir det bara av att läsa om mat! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback