Lumbalpunktion


Oj, vad längesedan det var jag kikade in här och skrev en liten rad! Mestadels för att i perioder ids jag inte uppdatera. Vad har då hänt sen sist...ähum...det var ju ett tag sedan. Just nu sitter jag och käkar en leverpastejmacka och dricker ett glas mjölk. Har tittat på Dr. House och legat och myst lite i soffan. Dock inte med min man. Han befinner sig nere i Enköping för tredje veckan i rad. Han har dock befunnit sig på hemmaplan i två veckor. Tyvärr brukar Klas ha en benäghet att lyckas bli sjuk när han är hemma. Kanske för att han är mer ledig, slappnar av och ja, ni vet. Denna gången blev han tyvärr inte bara lite halvkrank , han blev jättesjuk!

På grund av tidigare problem med synnerven har läkarna undersökt om neurologiska sjukdomar kan ligga till grund för detta och första arbetsdagen på hemmaplan skulle de göra en lumbalpunktion där de drar ut vätska från ryggmärgen. Farbjoj doktorn sa att det fanns en liiten, liiten chans att han skulle bli väldigt sjuk och sängliggande ett tag efter det, men att han troligtvis skulle klara sig. Eftersom Klas är känd för att dra på sig en förkylning eller en bacill om den så nysts ut av någon borta i Långbortistan, åkte han såklart på denna pyttelilla möjlighet och blev totalt utslagen i en vecka. Jag fick sköta honom i sängen när jag kom hem om dagarna och funderade allvarligt på att åka och låna en pissflaska på vårdcentralen eftersom han hade såna gigantiska problem med att ta sig till toaletten.

Idag, tre veckor senare, lider han fortfarande av sviterna och jag hoppas att han blir bättre snart, så att han kan hänga med mig och träna och så vidare. Fast, å andra sidan sitter han ute på puben nu med grabbarna. Det bör tas som ett friskhetstecken ;)




Lumbalpunktion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback